13.11.2020
Zákryty hvězd? Fascinující disciplína!

Stačí být ve správný čas na správném místě, a i pozorný amatér se může stát svědkem fascinující podívané. A když sledovaný úkaz navíc doloží kamerovým záznamem, může svým dílem přispět k bližšímu poznání nebeských objektů. Pozorování zákrytů hvězd je zkrátka vzrušující astronomická disciplína, a proto není divu, že Petr Zelený se jí věnuje bezmála třicet let.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Čaro vesmíru

Čaro vesmíru

V úterý 3. února 2009 se uskutečnila vernisáž očekávané výstavy Čaro vesmíru v Městské knihovně Valašské Meziříčí, která se nesla ve velice příjemném duchu přátelství a obdivu. Návštěvníci měli možnost shlédnout kolem tří desítek fotografií od slovenských autorů. Jedná se především o naše kolegy, spolupracovníky a také partnery společných projektů přeshraniční spolupráce.

Na úvod promluvil Libor Lenža, ředitel Hvězdárny Valašské Meziříčí. Počáteční slova věnoval historii vzniku této akce, ocenil dobrou spolupráci se zřizovatelem Krajským úřadem Zlínského kraje a také vynikající týmovou spolupráci s Kysuckou hvězdárnou v Kysuckom  Novom Meste.

Jeden z autorů vystavených fotografií a ředitel Kysucké hvězdárny Ján Mäsiar vyslovil potěšení z rozvíjející se spolupráce a možnosti prezentovat fotografie vesmírných objektů a úkazů tak, jak se je podařilo zachytit amatérským i profesionálním astronomům.

Slavnostního zahájení výstavy se zúčastnili i zástupci odboru kultury Žilinského samosprávného kraje a Zlínského kraje. Po slavnostním zahájení se přibližně dvě desítky návštěvníku seznámily s jednotlivými fotografiemi, ale i technikou jejich pořízení a zpracování.

Tuto nevšední akci si nenechala ujít ani místní televize TV Beskyd. Výstava instalovaná ve vestibulu a na schodišti Městské knihovny Valašské Meziříčí potrvá do 3. března 2009. Poté poputuje do Městské knihovny Nového Jičína.

autor: Daniela Běhalová, Libor Lenža