27.04.2021
Vydejte se s námi do stratosféry!

Touha prozkoumat stratosféru a její vliv nejen na živé organismy stojí za projektem s názvem Společně na hranici vesmíru. Jeho cílem je vytvořit, podpořit a udržet malé vývojové a výzkumné týmy složené z techniků a výzkumníků z obou stran česko-slovenské hranice. Projekt jsme začali realizovat v listopadu 2020 a i přes nepřízeň okolních podmínek, úspěšně pokračuje.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Astronomické „záření“ v Kroměříži

Astronomické „záření“ v Kroměříži

Pozorování pro veřejnost s podtitulem Co nám září v září uspořádají v pátek 17. září ve 20:30 hodin Dům kultury v Kroměříži a Hvězdárna Valašského Meziříčí.

V kroměřížské hvězdárně astronomové ukáží návštěvníkům objekty viditelné na zářijové obloze. Připojí také odborný výklad o samotných objektech a poradí, jak nejlépe je pozorovat. Připraveny budou minimálně tři dalekohledy, jejichž prostřednictvím lidé uvidí Měsíc, největší planety naší Sluneční soustavy – Jupiter a Saturn – ale též hvězdy a dvojhvězdy, případně další vesmírná tělesa. Podmínkou je jasná obloha, za nepříznivého počasí se akce neuskuteční.

„Chceme povzbudit zájem veřejnosti o astronomii a ukázat, že i pohled na zářijovou noční oblohu může být velmi zajímavý. Zároveň bychom rádi lidem připomněli, že i kroměřížská hvězdárna stojí za návštěvu,“ vysvětluje spoluúčast pracovníků valašskomeziříčské hvězdárny její ředitel Libor Lenža.

Více informací se dozvíte na https://www.dk-kromeriz.cz/.