22.10.2019
Slavnostní shromáždění u příležitosti 90 let Ballnerovy hvězdárny

V pátek 18. října 2019 proběhlo slavnostní setkání u příležitosti výročí založení Ballnerovy hvězdárny. Ta vznikala ze soukromých prostředků Antonína Ballnera (1900-1972) v letech 1929 až 1935. Mezi slavnostními hosty byli přítomni nejen zástupci odborné veřejnosti, ale i představitelé vedení města Valašské Meziříčí, a především zástupci rodiny Antonína Ballnera v osobě jeho vnučky Růženy Jungbauerové.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Kalendář akcí » Astronomický kroužek

Astronomický kroužek

Typ akce:akce pro děti
Termín konání akce: 18.09.2019 od 15:30 do 16:45

Astronomický kroužek má na valašskomeziříčské hvězdárně dlouholetou tradici. Je určen pro všechny mladé (ale i starší) a zvídavé zájemce o astronomii, ale i jiné přírodovědné obory. Vítány jsou děti od ukončené 3. třídy ZŠ a členové kroužku z minulých let.

Kroužek probíhá od září každou středu od 15.30 do 16.45. První setkání se uskuteční 18. září 201915.30 hod. v budově hvězdárny.

V průběhu školního roku se děti naučí základům orientace na obloze a v krajině, získají dovednost práci s dalekohledem, rozšíří si své znalosti o Zemi. Na vlastní kůži si vyzkoušejí některé demonstrační pokusy, zažijí noční observace oblohy astronomickými dalekohledy a najdou nová přátelství.

Chcete o astronomii a vesmíru vědět více? Přihlaste se a navštěvujte astronomický kroužek na hvězdárně. Zájemci se mohou přihlásit e-mailem na adresu dkonvicna@astrovm.cz, kde je možné získat bližší informace. Školné (kroužkovné) je ve výši 800 Kč/školní rok.