10.09.2019
59. praktikum pozorovatelů proměnných hvězd a exoplanet

Před koncem prázdnin, v týdnu mezi 24. – 31. srpnem 2019, se na hvězdárně ve Valašském Meziříčí sešlo celkem 17 účastníků praktika pozorovatelů proměnných hvězd. Podobně jako v loňském roce se na letošním praktiku objevilo několik nováčků. Ale nebyly to úplní nováčci, neboť někteří z nich již prošli úpickou expedicí, takže o proměnných hvězdách už něco věděli.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Kalendář akcí » Astronomický kroužek

Astronomický kroužek

Typ akce:akce pro děti
Termín konání akce: 18.09.2019 od 15:30 do 16:45

Astronomický kroužek má na valašskomeziříčské hvězdárně dlouholetou tradici. Je určen pro všechny mladé (ale i starší) a zvídavé zájemce o astronomii, ale i jiné přírodovědné obory. Vítány jsou děti od ukončené 3. třídy ZŠ a členové kroužku z minulých let.

Kroužek probíhá od září každou středu od 15.30 do 16.45. První setkání se uskuteční 18. září 201915.30 hod. v budově hvězdárny.

V průběhu školního roku se děti naučí základům orientace na obloze a v krajině, získají dovednost práci s dalekohledem, rozšíří si své znalosti o Zemi. Na vlastní kůži si vyzkoušejí některé demonstrační pokusy, zažijí noční observace oblohy astronomickými dalekohledy a najdou nová přátelství.

Chcete o astronomii a vesmíru vědět více? Přihlaste se a navštěvujte astronomický kroužek na hvězdárně. Zájemci se mohou přihlásit e-mailem na adresu dkonvicna@astrovm.cz, kde je možné získat bližší informace. Školné (kroužkovné) je ve výši 800 Kč/školní rok.