13.06.2019
Klub nadaných dětí

Od září 2019 zahájí na Hvězdárně Valašské Meziříčí, p. o. svoji činnost Klub nadaných dětí pod záštitou Mensy ČR. Přihlášky do klubu bude možné zaslat nebo osobně předat na hvězdárně již během prázdnin, první setkání zájemců o klub bude v sobotu 14. září 2019 ve 14:00 hodin na Hvězdárně Valašské Meziříčí.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Co se podařilo » Párou s Českými drahami na Dny židovské kultury v Holešově

Párou s Českými drahami na Dny židovské kultury v Holešově

V neděli 14. srpna 2011 se na vlakovém nádraží v Holešově uskutečnila doprovodná akce pořádaná u příležitosti Týdne židovské kultury. Kromě kulturního programu byla pro návštěvníky připravena řada doprovodných atrakcí – vagón s dětským koutkem či projekcí pohádek pro děti. Akce se zúčastnila také Hvězdárna Valašské Meziříčí.

Pro návštěvníky jsme připravili dalekohledy k pozorování Slunce, které byly k dispozici na peróně po celou dobu doprovodného programu od 9 h do 16:30.

Stovky návštěvníků si nenechali ujít možnost dopravit se na kulturní akci historickým parním vlakem a řada z nich se také pokochala pohledem na Slunce prostřednictvím speciálních teleskopů.

Přes zdánlivou odlišnost jednotlivých součástí programu se akce vydařila a při nádherném slunečném počasí byl všechny návštěvníky především pohled na Sluneční chromosféru astronomickým dalekohledem zajímavým zážitkem a poučením.