22.02.2019
Velikonoce na hvězdárně

Na jarní měsíce jsme pro děti z mateřských školek připravili program VELIKONOCE NA HVĚZDÁRNĚ.   Společně přivítáme jaro, popovídáme si o velikonočních zvycích a symbolech, zjistíme, proč máme čtyři roční období, proč má Měsíc více tváří, jestli i v hlubokém vesmíru máme kuřátka, beránka a jiné velikonoční symboly.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Co se podařilo » Párou s Českými drahami na Dny židovské kultury v Holešově

Párou s Českými drahami na Dny židovské kultury v Holešově

V neděli 14. srpna 2011 se na vlakovém nádraží v Holešově uskutečnila doprovodná akce pořádaná u příležitosti Týdne židovské kultury. Kromě kulturního programu byla pro návštěvníky připravena řada doprovodných atrakcí – vagón s dětským koutkem či projekcí pohádek pro děti. Akce se zúčastnila také Hvězdárna Valašské Meziříčí.

Pro návštěvníky jsme připravili dalekohledy k pozorování Slunce, které byly k dispozici na peróně po celou dobu doprovodného programu od 9 h do 16:30.

Stovky návštěvníků si nenechali ujít možnost dopravit se na kulturní akci historickým parním vlakem a řada z nich se také pokochala pohledem na Slunce prostřednictvím speciálních teleskopů.

Přes zdánlivou odlišnost jednotlivých součástí programu se akce vydařila a při nádherném slunečném počasí byl všechny návštěvníky především pohled na Sluneční chromosféru astronomickým dalekohledem zajímavým zážitkem a poučením.