16.09.2019
Astronomický kroužek 2019/2020

Ve středu 18. 9. 2019 v 15.30 hodin se uskuteční na hvězdárně zahajovací schůzka astronomického kroužku pro všechny (téměř) příznivce denní a noční oblohy.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Co se podařilo » Párou s Českými drahami na Dny židovské kultury v Holešově

Párou s Českými drahami na Dny židovské kultury v Holešově

V neděli 14. srpna 2011 se na vlakovém nádraží v Holešově uskutečnila doprovodná akce pořádaná u příležitosti Týdne židovské kultury. Kromě kulturního programu byla pro návštěvníky připravena řada doprovodných atrakcí – vagón s dětským koutkem či projekcí pohádek pro děti. Akce se zúčastnila také Hvězdárna Valašské Meziříčí.

Pro návštěvníky jsme připravili dalekohledy k pozorování Slunce, které byly k dispozici na peróně po celou dobu doprovodného programu od 9 h do 16:30.

Stovky návštěvníků si nenechali ujít možnost dopravit se na kulturní akci historickým parním vlakem a řada z nich se také pokochala pohledem na Slunce prostřednictvím speciálních teleskopů.

Přes zdánlivou odlišnost jednotlivých součástí programu se akce vydařila a při nádherném slunečném počasí byl všechny návštěvníky především pohled na Sluneční chromosféru astronomickým dalekohledem zajímavým zážitkem a poučením.