13.06.2019
Klub nadaných dětí

Od září 2019 zahájí na Hvězdárně Valašské Meziříčí, p. o. svoji činnost Klub nadaných dětí pod záštitou Mensy ČR. Přihlášky do klubu bude možné zaslat nebo osobně předat na hvězdárně již během prázdnin, první setkání zájemců o klub bude v sobotu 14. září 2019 ve 14:00 hodin na Hvězdárně Valašské Meziříčí.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Co se podařilo » Hvězdárna Vyškov se probouzí

Hvězdárna Vyškov se probouzí

I přes to, že vyškovská hvězdárna loni oslavila 40 let své existence, byla její činnost - především otevřenost a vstřícnost školám a veřejnosti - značně omezená. V současnosti se karta obrací a hvězdárna má své brány dokořán pro každého. Hvězdárna Valašské Meziříčí byla mile překvapena a bez váhání kývla na prosbu o ukázku výukových programů pro školy, která proběhla ve Vyškově ve dnech 21. a 22. září 2011.

Hvězdárna ve Vyškově po dlouhá léta sloužila především jako místo praktického využití teoretických znalostí studentů astrofyziky Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity, méně pak pro večerní pozorování veřejnosti a pro mateřské, základní a střední školy zůstávala zcela uzavřena.

Na hvězdárně ve Vyškově se udály velké změny (stavební i personální) a nejdůležitějším cílem hvězdárny je nyní otevření se školám a veřejnosti s cílem popularizovat astronomii, a současně zachovat odborná praktika pro studenty.

Velice si vážíme toho, že se Hvězdárna Vyškov obrátila s prosbou o radu a názornou ukázku školních programů na Hvězdárnu Valašské Meziříčí. Ve středu 21. a čtvrtek 22. září jsme navštívili Vyškov.

Ředitelka hvězdárny Dobromila Patáková a ředitel ZOO Parku a DinoParku Vyškov, v jehož areálu se hvězdárna nachází, Josef Kachlík, nás přijali velice vstřícně a mimo prohlídky hvězdárny, ZOO Parku a DinoParku jsme zavítali také do prostor Vyškovského pivovaru a se zasvěceným výkladem absolvovali prohlídku města Vyškov.

V Centru enviromentální výchovy Hanácký statek v ZOO Parku ve Vyškově jsme pak předvedli naše tradiční výukové programy (Encyklopedie Země, Slunce, Země, Měsíc a Sluneční soustava) osmi třídám mateřských a základních škol. Nechybělo také pozorování dalekohledy. Ohlas dětí a učitelů byl obrovský. Úspěch našeho snažení vystihuje poznámka jedné holčičky, která za námi po programu přišla se slovy: "Doteď jsem měla koníčky zámky, hrady a jeskyně. Ode dneška mezi ně patří i astronomie."

Pevně věříme, že Hvězdárna Vyškov dosáhne postupně svých vytyčených cílů a návštěva hvězdárny ve  Vyškově - ať ve dne či v noci - bude patřit mezi tradiční cíle široké veřejnosti.

autor: Markéta Landová