22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní » Aktuality AK » Obor Přístrojová fyzika s astronomickou specializací

Obor Přístrojová fyzika s astronomickou specializací

25.02.2009

Společná laboratoř optiky UP a FZÚ AV ČR, která je od roku 2008 garantem výuky bakalářského studijního oboru "Přístrojová fyzika", oznamuje otevření nové studijní specializace tohoto oboru počínaje akademickým školním rokem 2009/10.

Vedle stávajících specializací zaměřených na číslicové měřící systémy, optické a laserové technologie a lékařskou přístrojovou techniku se nově lze specializovat též na přístroje pro astronomii a astrofyziku.

Specializace na přístroje pro astronomii a astrofyziku studentům umožní získat základní znalosti z astronomie a astrofyziky a zejména znalosti principů a technik vyvinutých pro celé spektrum záření, ve kterém lze jevy ve vesmíru pozorovat. Na výuce se budou podílet vědečtí pracovníci Fyzikálního ústavu AV ČR jako např. Michael Prouza, Radomír Šmída nebo Jiří Grygar. Součástí kursu je také praktikum pozorovací astronomie, které je zajišťováno ve spolupráci s hvězdárnami v Prostějově, Valašském Meziříčí a Vsetíně.

Absolventi bakalářského studia mohou pokračovat v magisterském a postgraduálním studiu v širokém spektru fyzikálních i interdisciplinárních oborů a zapojit se do vědeckého výzkumu. Společná laboratoř optiky UP a FZÚ AV ČR se podílí na základním i aplikovaném výzkumu zejména v oblastech kvantové a nelineární optiky, konstrukce detektorů kosmického záření (Observatoř Pierra Augera) a ultraslabých optických polí nebo skvrnkové interferometrie. Nově otevřené studijní specializace jsou dalším příkladem plodné spolupráce Univerzity Palackého s pracovišti Akademie věd.

Bližší informace:

Obor Přístrojová fyzika: http://jointlab.upol.cz/info/pristrojova-fyzika

Specializace: http://jointlab.upol.cz/info/pristroje-pro-astronomii-a-astrofyziku

Letáček - PDF 1.3 MB (ke stažení)