13.06.2019
Klub nadaných dětí

Od září 2019 zahájí na Hvězdárně Valašské Meziříčí, p. o. svoji činnost Klub nadaných dětí pod záštitou Mensy ČR. Přihlášky do klubu bude možné zaslat nebo osobně předat na hvězdárně již během prázdnin, první setkání zájemců o klub bude v sobotu 14. září 2019 ve 14:00 hodin na Hvězdárně Valašské Meziříčí.

Nacházíte se: Úvodní » Aktuality AK » Kosmická agentura se otevírá českým organizacím

Kosmická agentura se otevírá českým organizacím

06.04.2009

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky informovalo o výzvě Evropské kosmické agentury v rámci pobídkového schématu k účasti organizací z České republiky na mezinárodních vědeckotechnických projektech.

České firmy, univerzity a vědecké instituce mohou podat projektový záměr ve všech technologických oblastech relevantních k činnostem Evropské kosmické agentury.

Předmětem této výzvy jsou:

• aktivity vedoucí k vytvoření leteckého hardware – upřednostňovány budou ty, které se týkají technologií používaných v ESA pro vývoj družic a raket, senzorů nebo generických technologií s možností dalších využití;
  • výzkumné a vývojové aktivity (včetně realizačních studií), jejichž výsledkem budou produkty (hardware nebo software), služby, realizovatelné technologie nebo generické technologie s možností dalších využití;
  • přípravné aktivity (tj. studie, průzkumy trhu či požadavků zákazníků) s cílem pozdvihnout konkurenceschopnost České republiky v povinných i volitelných programech Evropské kosmické agentury, do kterých se Česká republika přihlásila.

Seznam volitelných programů s českou účastí:

GSTP – General Support Technology Programme, Period 5, 2009-2013, ARTES – Advanced Research in Telecommunication Systems (Element 1, Preliminary Studies and Investigations, 2009-2013 (ARTES 1); Element 3-4, ESA Telecom – Products, 2009-2013 (ARTES 3-4), Element 10, Satellite Communication for Air Traffic Management (ARTES 10 – Iris), Element 20, Integrated Applications Promotion (ARTES 20 – IAP)), EOEP – Earth Observation Envelope Programme, 3rd Period, GMES – Global Monitoring for Environment and Security, Space Component Programme, 2009-2018, MTG – Meteosat Third Generation Space Segment Development Programme, 2009-2020, FLPP (SDT) – Future Launchers Preparatory Programme (System, Demonstrators and Technology activities), 2009-2012, ELIPS – European Programme for Life and Physical Sciences and Applications in Space, 2008-2012, ETHE – European Transportation and Human Exploration Preparatory Activities Programme, Slice of the European participation in the International Space Station (ISS) Development programme, 2009-2012, EGEP – European Global Navigation Satellite System Evolution Programme, 2009-2011, PRODEX – Scientific Experiment Development Programme, 2009-2010.

Zájemci jsou touto výzvou vyzýváni k podání projektových záměrů v kategorii:

• letecký hardware s cenou nižší a rovnou 1 mil. €,
  • výzkumné a vývojové aktivity s cenou nižší a rovnou 200 tis. €,
  • přípravné aktivity s cenou nižší a rovnou 100 tis. €.

Pro tuto výzvu je celkem určeno 2,5 mil €. V rámci této výzvy budou posuzovány jen návrhy firem a organizací sídlících na území České republiky. Mohou být, v ospravedlnitelných případech, hodnoceny také projekty konsorcií částečně složených z firem a organizací z jiných členských států ESA, tyto firmy a organizace však nemohou vykonávat stěžejní aktivity navrhovaného projektu. Tato výzva se netýká vzdělávacích a osvětových aktivit.

Podrobnější informace najdou zájemci o účast v projektech na níže uvedené internetové adrese.

Zdroj: http://www.msmt.cz/mezinarodni-vztahy/prvni-vyzva-esa