13.06.2019
Klub nadaných dětí

Od září 2019 zahájí na Hvězdárně Valašské Meziříčí, p. o. svoji činnost Klub nadaných dětí pod záštitou Mensy ČR. Přihlášky do klubu bude možné zaslat nebo osobně předat na hvězdárně již během prázdnin, první setkání zájemců o klub bude v sobotu 14. září 2019 ve 14:00 hodin na Hvězdárně Valašské Meziříčí.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Dětem » Zábava » Modely » Papírová stavebnice

Papírová stavebnice

Model věže (kosmodromu) vznikl v našem žákovském astronomickém kroužku. Příprava papírové stavebnice je velice jednoduchá. Vše co potřebujete jsou pouze proužky papíru široké 5 cm, které si nastříháte z papíru kancelářského formátu A4.

Dále potřebujete už jen lepidlo (nejlépe Herkules). Proužky podélně jedenkrát přehněte, čímž získáte univerzální díl stavebnice. Jak jednotlivé díly poslepujete a co nakonec postavíte záleží jenom na vás. My jsme stavěli věž vysokou 2,5 metru. Špičku věže jsme dostavovali ze židle.

Papír vypadá jako měkký materiál, když jej ale přehnete do profilu L, dají se z něj postavit překvapivě vysoké stavby. Na papírové stavebnici si můžete vyzkoušet základy stavebnictví. Ze stejného důvodu, jak jistě víte, mají například stavební traverzy profil písmene L nebo H. Klasické PET láhve jsou rovněž profilované. Někdo by si mohl myslet, že je to proto, aby lépe padly do ruku, nicméně hlavním důvodem je zvýšení jejich pevnosti.

Přejeme Vám z hvězdárny hodně úspěchů při stavbě těch nejvyšších věží.