27.03.2018
Krteček letí znovu do vesmíru

V sobotu 24. března patřila hvězdárna opět rodinám s dětmi. Po únorové „Procházce sluneční soustavou“ jsme si pro ně tentokrát připravili program s názvem Krteček letí znovu do vesmíru. Krtek se poprvé vydal do vesmíru se svým velkým kamarádem - americkým astronautem Andrew Feustelem - v roce 2011, kdy na oběžné dráze Země strávili společně 16 dní. Ve středu 21. března se vypravili do vesmíru podruhé. Odletěli z kosmodromu Bajkonur v ruské raketě Sojuz k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jejich mise bude tentokrát trvat skoro půl roku a krtkův kamarád Andrew bude dokonce 3 měsíce velitelem celé stanice.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Projekty » Realizované projekty » Vědou a technikou ke společnému rozvoji » Akce a události projektu VTSR

Akce a události projektu VTSR

Na této stránce budeme postupně zveřejňovat všechny potřebné informace z realizace projektu Vědou a technikou ke společnému rozvoji.

Úspěšná přeshraniční letní škola

V druhé polovině července se uskutečnila plánovaná Přeshraniční letní škola vědy a techniky  určená zejména žákům nejvyšších ročníků základních škola a studentům škol středních. Možnost zúčastnit se však měli také pedagogové a pracovníci vzdělávacích institucí.

Úspěšná akce se uskutečnila za účasti dvou desítek mladých lidí z obou stran hranice a několika odborných lektorů. Věříme, že se jedná o začátek nové tradice, kterou společně s přeshraničním partnerem Krajskou hvězdárnou v Žilině budeme v dalších letech rozvíjet.

Zahájili jsme realizaci vzdělávacích akcí na školách

V posledním měsíci uplynulého školního roku jsme zahájili první sérii evaluace inovativních vzdělávacích programů na školách příhraničního regionu. První evaluované programy byly zaměřeny na spektroskopii a její význam a na problematiku digitální fotografie.

Akce realizovali odborní pracovníci Hvězdárny Valašské Meziříčí na školách na Slovensku i v České republice. Vzdělávací programy byly zaměřeny více prakticky, takže studenti a žáci měli možnost si některé věci sami vyzkoušet.

Přeshraniční letní škola vědy a techniky se blíží

V rámci projektu Vědou a technikou ke společnému rozvoji pořádáme mimořádnou a zajímavou akci s názvem Přeshraniční letní škola vědy a techniky, která se koná v areálu Hvězdárny Valašské Meziříčí, p.o.

Akce je určena zejména žákům nejvyšších ročníků základních škol a studentům škol středních. Každý den z pěti dnů letní školy bude věnován jednomu klíčovému tématu, kterému se věnuje i celý projekt.

Neváhejte, přihlaste se a přijďte mezi nás!

Koordinační setkání projektu VTSR

Realizace nového projektu, který valašskomeziříčská hvězdárna realizuje společně se zkušeným přeshraničním partnerem Krajskou hvězdárnou v Žilině, byla prakticky zahájena společným koordinačním setkáním. Pracovní setkání se uskutečnilo v areálu Kysucké hvězdárny v Kysuckom Novom Meste.

Cílem setkání bylo podrobně naplánovat vlastní realizaci projektu a také rozdělit úkoly, odpovědnosti a stanovit termíny realizace jednotlivých aktivit projektu.