27.03.2018
Krteček letí znovu do vesmíru

V sobotu 24. března patřila hvězdárna opět rodinám s dětmi. Po únorové „Procházce sluneční soustavou“ jsme si pro ně tentokrát připravili program s názvem Krteček letí znovu do vesmíru. Krtek se poprvé vydal do vesmíru se svým velkým kamarádem - americkým astronautem Andrew Feustelem - v roce 2011, kdy na oběžné dráze Země strávili společně 16 dní. Ve středu 21. března se vypravili do vesmíru podruhé. Odletěli z kosmodromu Bajkonur v ruské raketě Sojuz k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jejich mise bude tentokrát trvat skoro půl roku a krtkův kamarád Andrew bude dokonce 3 měsíce velitelem celé stanice.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Projekty » Realizované projekty » Obloha na dlani

Obloha na dlani

Vedoucím partnerem projektu je Hvezdáreň v Partizánskom. Naše hvězdárna je hlavním přeshraničním partnerem. Další informace naleznete na samostatných webových stránkách projektu. Projekt byl zahájen dne 1. října 2010. Projekt je spolufinancován z OP Přeshraniční spolupráce Slovenská republika – Česká republika 2007 – 2013.

Dne 1. října 2010 jsme po dlouhé přípravě zahájili realizaci projektu s názvem OBLOHA NA DLANI. Vedoucím partnerem projektu je Hvezdáreň Partizánske, naše hvězdárna je v projektu zapojena jako hlavní přeshraniční partner.

Projekt je spolufinancován z Operačního programu Přeshraniční spolupráce Slovenská republika – Česká republika 2007 – 2013 a Zlínským krajem.

Hlavním cílem projektu je podpora sociálního a hospodářského rozvoje příhraničních regionů prostřednictvím zvyšování vzdělanosti a rozvojem spolupráce specifických vzdělávacích institucí prostřednictvím návrhu, přípravy, evaluace a realizace inovativních experimentálních vzdělávacích programů odrážejících rozvoj techniky a nových technologií v oblasti přírodních věd.

Projekt zlepšuje dostupnost a zvyšuje kvalitu existující infrastruktury pro vzdělávání a vytváří podmínky pro rozvoj lidských zdrojů a jejich uplatnění v oblastech vědy, inovací a moderních technologií.

Vytváří také podmínky pro další rozvoj spolupráce a intenzivnější kooperaci mezi vzdělávacími institucemi, odbornými pracovišti a žáky a studenty.

Tato akce je realizována s finanční výpomocí Zlínského kraje.

Další a podrobné informace najdete na webových stránkách projektu www.oblohanadlani.eu.