02.05.2018
Za tajemstvím padajících hvězd: Jasný bolid nad jižním Maďarskem

Cokoliv se šustne nad obzorem, o tom čeští astronomové dobře vědí. A nezáleží na tom, že tentokrát proťal zářící objekt oblohu nad hranicí Maďarska a Chorvatska. Pomocí dálkové radarové detekce, pozorování pomocí monitorů náhlých ionosférických poruch, kamerových systémů a velmi kvalitních spektrografů lze odhalit tajemství jasného objektu za hranicemi České republiky.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Večerní pozorování pro veřejnost

Večerní pozorování pro veřejnost

Astronomická pozorování pro veřejnost se konají každý pracovní den.

Začátky programů se v jednotlivých měsících liší – viz následující tabulka:

měsíc v roce začátek pozorování
leden, listopad, prosinec v 18:00
únor, březen, říjen v 19:00
duben, květen v 20:30
červen, červenec, srpen v 21:00
září v 20:00

Program v hlavní kopuli hvězdárny je doplněn výkladem odborného pracovníka, předpokládaná délka pozorování je 90 minut. Po obvodu kopule jsou znázorněna zvířetníková souhvězdí, kterými se během roku pohybuje Slunce a planety. Polohy těchto objektů (fotografie na magnetických fóliích) zhruba odpovídají jejich skutečné poloze na obloze.

V případě nepříznivého počasí se můžete zůčastnit náhradního programu - exkurze v protorách hvězdárny.