27.03.2018
Krteček letí znovu do vesmíru

V sobotu 24. března patřila hvězdárna opět rodinám s dětmi. Po únorové „Procházce sluneční soustavou“ jsme si pro ně tentokrát připravili program s názvem Krteček letí znovu do vesmíru. Krtek se poprvé vydal do vesmíru se svým velkým kamarádem - americkým astronautem Andrew Feustelem - v roce 2011, kdy na oběžné dráze Země strávili společně 16 dní. Ve středu 21. března se vypravili do vesmíru podruhé. Odletěli z kosmodromu Bajkonur v ruské raketě Sojuz k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jejich mise bude tentokrát trvat skoro půl roku a krtkův kamarád Andrew bude dokonce 3 měsíce velitelem celé stanice.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Projekty » Realizované projekty » Astronomie seniorům

Astronomie seniorům

Základní informace o projektu

Název projektu: ASTRONOMIE SENIORŮM
Poskytovatel dotace: Ministerstvo kultury, Maltézské náměstí 1, Praha 1 118 11; na základě  rozhodnutí č. 14062/2012 ORNK/ZMA
Dotační program: podpora rozvoje zájmových kulturních - mimouměleckých aktivit
Žadatel: Hvězdárna Valašské Meziříčí, Vsetínská 78, Valašské Meziříčí 757 01
Termín realizace: duben až listopad 2012
Kontakt: Mgr. Radek Kraus; rkraus@astrovm.cz; Tel.: 571 611 928

Základní myšlenka

Hlavním záměrem Hvězdárny Valašské Meziříčí, p. o. je pomocí projektu Astronomie seniorům obohatit kulturní nabídku seniorům, přiblížit jim současné znalosti o Vesmíru a pokroky světové kosmonautiky a předat ucelený přehled informací, který rozšiřuje všeobecný přehled seniorů  nejen v astronomii, ale také v souvisejících vědeckých a technických oborech.

Cílová skupina