27.03.2018
Krteček letí znovu do vesmíru

V sobotu 24. března patřila hvězdárna opět rodinám s dětmi. Po únorové „Procházce sluneční soustavou“ jsme si pro ně tentokrát připravili program s názvem Krteček letí znovu do vesmíru. Krtek se poprvé vydal do vesmíru se svým velkým kamarádem - americkým astronautem Andrew Feustelem - v roce 2011, kdy na oběžné dráze Země strávili společně 16 dní. Ve středu 21. března se vypravili do vesmíru podruhé. Odletěli z kosmodromu Bajkonur v ruské raketě Sojuz k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jejich mise bude tentokrát trvat skoro půl roku a krtkův kamarád Andrew bude dokonce 3 měsíce velitelem celé stanice.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Projekty » Realizované projekty » Spoločná cesta ku hviezdam

Spoločná cesta ku hviezdam

Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. spolupracuje společně s Krajskou hvězdárnou v Žilině, pracovištěm Kysuckou hvezdárňou v Kysuckom Novom Meste, na realizaci zajímavého projektu „Spoločná cesta ku hviezdam“ orientovaného na podporu publicity a propagace činnosti obou pracovišt a jejich vzájemné spolupráce..

Podílí se tak na přípravě a vydání řady materiálů publicity k podpoře cestovního ruchu v příhraničním regionu SR-ČR. Naše hvězdárna zde vystupovala v roli přeshraničního partnera.

Hlavními výstupy projektu je příprava a realizace materiálů publicity: astronomický kalendář, turistická známka, magnetky,  brožura „Cesta ku hviezdam“ můžete získat nejen na Kysucách, ale i u nás.

Podrobnější informace o akcích a výstupech tohoto projektu najdete na webové stránce žadatele projektu www.astrokysuce.sk. Pokud se chcete podívat na náhledy hlavních výstupu projektu, jsou v elektronické podobě zveřejněny na webu Krajské hvězdárny v Žilině.