Logo veřejné zakázky a poptávky

10.03.2017
Jak si hrát na vědce!

Dne 8. března 2017 se v učebně hvězdárny potkali pedagogové z mateřských škol z okolí Valašského Meziříčí a Nového Jičína (Zubří, Rybí, Kopřivnice). Cílem tohoto setkání bylo další vzdělávání tzv. DVPP (doplňkové vzdělávání pedagogických pracovníků).

21.02.2017
Pololetní a jarní prázdniny na hvězdárně

V únoru jsme připravili dvě akce pro školáky, kteří měli pololetní a jarní prázdniny. Na 2. a 3. února jsme si připravili večerní astronomické pozorování pro rodiče s dětmi. Čtvrtek 16. února pak mohli žáci základních škol (v případě zájmu i jejich rodiče) strávit na hvězdárně s programovatelnými roboty.

28.11.2016
Planetární hrátky

Na 19. a 20. prosince 2016 jsme pro žáky 1. – 5. tříd základních škol připravili nový typ programu doplňkového vzdělávání v rámci projektu Planetární hrátky. Projekt je zaměřený na rozvoj vzdělávání, motivace a zájmové činnosti v oblasti poznávání svého okolí a přírody. Zkouší jiný přístup k výuce a seznamování se základními zákonitostmi přírody, navazuje na zkušenosti dětí daného věku a dále podněcuje jejich tvořivost a využívá prvky praktické činnosti, zapojení samotných účastníků do výkladu.

Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. připravila pro všechny typy škol rozsáhlou nabídku pořadů a programů, zaměřených nejen na astronomii, kosmonautiku či meteorologii, ale také na klimatologii, geologii a další přírodní vědy.

Pořady jsou připraveny na míru dané cílové skupině. Dále jsme je rozdělili na pořady tzv. doplňkové výuky a rozšiřující výuky. Doplňková výuka mnohem těsněji navazuje na základní témata, která jsou ve školách probírána v různém rozsahu. Rozšiřující výuka je více zaměřena na vybrané téma, které v přiměřeném rozsahu rozšiřuje a prohlubuje. Často se věnuje i aktuálním informacím a událostem.

Některé programy je možné uskutečnit i u vás ve škole, na táborech, soustředěních apod. Jiné jsou však vázány na vybavení, které je k dispozici jen na hvězdárně.

Nabízené programy je možné vyhledávat a třídit podle níže uvedených kritérií. U každého pořadu najdete stručný popis a ilustrační obrázky. Navíc také anotaci programu ve formátu PDF pro snadné stažení a tisk.

Můžete však využít i zkrácené nabídky s vybranými programy pro jednotlivé stupně škol ve formátu pdf.

Věříme, že si z naší bohaté nabídky vyberete!

Pokud ne, obraťte se na nás a my se pokusíme vaše přání splnit.

Nabídka výukových a vzdělávacích programů