Logo veřejné zakázky a poptávky

04.04.2014
Astronomická sekce Muzejní společnosti a její nástupci

Okolnosti vzniku Astronomické sekce Muzejní společnosti (ASMUS) spadají k roku 1942, kdy 16. května měla proběhnout ustavující schůze odbočky České astronomické společnosti v Praze. Tímto měla být na oficiální úroveň postavena činnost neformálního společenství členů České astronomické společnosti , kteří bydleli ve Valašském Meziříčí a jeho okolí. Toto společenství vznikalo postupně od roku 1922, kolem Antonína Ballnera (1890-1972), který provozoval soukromou hvězdárnu Na Stínadlech, pravděpodobně od roku 1926 nejpozději však od roku 1929.

18.03.2014
Vydařený kurz astronavigace

Klasické metody námořní navigace pomocí nebeských těles - astronavigace - stále více ustupuje novým, moderním, přesnějším a snadnějším metodám s využitím výdobytků moderní techniky. Družicových navigačních systémů, radiomajáků, výpočetní techniky atd. Pokud se člověk hodlá na moře vypravit, měl by však vědět, jak se na moři orientovat, když z nějakého důvodu přestane moderní technika, na kterou stále více spoléháme, fungovat. K seznámení s klasickými metodami astronavigace sloužil úspěšný kurz, který vedl Dr. Petr Scheirich.

10.03.2014
Stavba budovy hvězdárny a její financování v letech 1945–1955

Budova hvězdárny č. p. 941 v ulici Vsetínská v místní části Horní předměstí - Na Stínadlech byla stavebně dokončena a zkolaudována s výhradami v roce 1955. Od vydání stavebního povolení vydaného v roce 1947 uběhlo plných osm let. O vydání požádala Astronomická sekce Muzejní společnosti ve Valašském Meziříčí (ASMUS) za účelem výstavby hvězdárny, která bude sloužit pro spolkovou činnost, provádění amatérských astronomických pozorování a k popularizaci astronomie.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Dětem

Dětem

Hvězdárna Valašské Meziříčí nabízí pro šikovné holky a kluky celou řadou zajímavých možností, jak trávit volný čas.

Pro ty nejmenší a trochu větší jsou tu veselé a zábavné omalovánky, seslané z noční oblohy, příběhy vesmírného cestovatele pana Malíčka a obrázky o planetě Zemi a hvězdě Slunci.

Máš touhu poznat, jak funguje a vypadá vesmír? Zkus navštívit naše astronomické kroužky! Mimo jiné můžete na hvězdárně potkat i nové kamarády či další zajímavé lidi.

Nevíš, co budeš dělat o prázdninách, když tví přátelé odjeli s rodiči na dovolenou? Hvězdárna Ti nabízí super prázdniny při „letním putování vesmírem“, které je plné her, dovedností, nových informací, a také kamarádů a kamarádek.

Kosmické příběhy