Logo veřejné zakázky a poptávky

25.08.2015
První výsledky letu STRATO 02/2015 – MeteorCam03

Na noc 12./13.8.2015, tedy noc maxima meteorického roje Perseid, byl naplánovaný šestnáctý start stratosférického balónu slovenské organizace SOSA (Slovak Organisation for Space Activities) s kódovým označením STRATO 02/2015. V jedné ze tří gondol, které byly součástí tohoto letu, byl umístěn také společný experiment Hvězdárny Valašské Meziříčí, p.o. a SMPH (Společnost pro MeziPlanetární Hmotu) s názvem MeteorCam03. Cílem experimentu byl záznam meteorů ze stratosféry a následný výpočet jejich atmosférických drah ve spolupráci s pozemními kamerami sítě EDMONd (European viDeo Meteor Observation Network).

11.08.2015
Přípravy na noční start stratosférického balónu vrcholí

Bude zkoumat meteorický roj Perseid, kosmické záření a testovat komponenty první slovenské družice V noci z 12. na 13. srpna vypustí odborníci ze Slovenské organizace pro vesmírné aktivity (SOSA) svůj již 16 stratosférický balón. Na misi s označením STRATO 02/2015 se opět podílejí také čeští odborníci ze Společnosti pro meziplanetární hmotu a Hvězdárny Valašské Meziříčí, p. o. Nejde o náhodou spolupráci, ale naopak o pokračování již mnohaleté a velmi úspěšné přeshraniční spolupráce, která byla počátkem letošního roku povýšena na vyšší úroveň. V současné době vrcholí předstartovní přípravy všech experimentů i základních systémů stratosférické platformy JULO X pro aktuální misi STRATO 02/2015.

05.05.2015
NFC - nový systém pro pozorování slabých meteorů

CCTV systém zaměřený na sledování slabých meteorů s limitní mezní hvězdnou velikostí kolem +6,5 mag (meteory) umožňuje výzkum drah méně hmotných meteoroidů v rámci jednotlivých meteorických rojů, případně sporadického pozadí, a také výzkum fragmentace slabých meteorů.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Dětem

Dětem

Hvězdárna Valašské Meziříčí nabízí pro šikovné holky a kluky celou řadou zajímavých možností, jak trávit volný čas.

Pro ty nejmenší a trochu větší jsou tu veselé a zábavné omalovánky, seslané z noční oblohy, příběhy vesmírného cestovatele pana Malíčka a obrázky o planetě Zemi a hvězdě Slunci.

Máš touhu poznat, jak funguje a vypadá vesmír? Zkus navštívit naše astronomické kroužky! Mimo jiné můžete na hvězdárně potkat i nové kamarády či další zajímavé lidi.

Nevíš, co budeš dělat o prázdninách, když tví přátelé odjeli s rodiči na dovolenou? Hvězdárna Ti nabízí super prázdniny při „letním putování vesmírem“, které je plné her, dovedností, nových informací, a také kamarádů a kamarádek.

Kosmické příběhy