Logo veřejné zakázky a poptávky

18.09.2017
Hvězdárna se zapojila do oslav Dnů města Valašské Meziříčí

Ve dnech 15. a 16. září 2017 se naše hvězdárna připojila k oslavám Dnů města Valašské Meziříčí. Tuto akci finančně podpořilo Město Valašské Meziříčí v rámci podpory malého rozsahu.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Projekty » Realizované projekty » Společně do stratosféry » Akce a události projektu SdS » Motivační besedy na slovenských školách

Motivační besedy na slovenských školách

Besedy Společně do stratosféry – aneb dotkněte se vesmíru jsou určeny jak nejvyšším ročníkům základních škol, tak především školám středním. Besedy jsou rozděleny do tří hlavních částí. Úvod poskytne základní informace o problematice spojené s prostředím stratosféry. Volně popisuje, kde se tato část atmosféry nachází, co v ní můžeme očekávat a jak moc se podobá kosmickému prostoru.

Navazující druhá část je věnována popisu již zkonstruované a několikrát vypuštěné stratosférické sondy, včetně popisu jednotlivých částí a jejich významu vzhledem k určování polohy, měření veličin v okolním prostředí a následnému dohledání po přistání.

Poslední část je již čistě motivační a předkládá studentům k nahlédnutí jak až daleko lze s kosmonautikou zajít. Jako vhodný začátek se proto nabízí vymyslet, či zkonstruovat vlastní nápad, experiment, či zařízení ke zkoumání „vesmíru“ a vypustit jej společně s námi v rámci studentských letů.

S motivační besedou navštívíme například Makov, Vysokou nad Kysucou, Trenčín či Kysucké Nové Mesto.