18.06.2018
Opět pozorujeme! – Zákryty

V letošním roce se stalo pozorování zákrytů opět jedním z odvětví našich odborných pozorování. I přes špatné počasí z počátku roku se doposud (za období leden – květen) podařilo „napozorovat“ (tj. nahrát a vyhodnotit) několik úkazů (přehled v tabulce). Tato pozorování nám posloužila k otestování sestavy navržené pro pozorování.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Odborná činnost » Technické vybavení

Technické vybavení

Přístrojové vybavení hvězdárny

Hvězdárna Valašské Meziříčí je vybavena několika dalekohledy, které slouží jednak k vlastním odborným pozorováním, a dále bývají využívány našimi návštěvníky při pozorování oblohy. Ve dne se jedná především o Slunce a Měsíc, výjimečně i planetu Venuši. V noci pak pochopitelně Měsíc, planety, mlhoviny, galaxie a další zajímavé objekty noční oblohy. Většina našich přístrojů je vybavena hodinovým pohonem v součinnosti s paralaktickou montáží, umožňující automatické natáčení dalekohledu za zvoleným objektem. Odpadá tak opakované přenastavování přístroje.

Hlavní budova

Centrální kopule

• refraktor Zeiss-Coude 150/2250 mm, zvětšení 56 - 560x, obvykle nelze v podmínkach města využít vyšší než 140-ti násobné přiblížení
  • astrokomora 56/260 mm,
    v současnosti slouží jako hledáček

Východní kopule

• expediční dalekohled - reflektor Celestron Schmidt-Cassegrain 355/3550 mm (f/10).

Západní kopule

• reflektor Cassegrain-Görtz 240/4000 mm.

Jižní budova