02.05.2018
Za tajemstvím padajících hvězd: Jasný bolid nad jižním Maďarskem

Cokoliv se šustne nad obzorem, o tom čeští astronomové dobře vědí. A nezáleží na tom, že tentokrát proťal zářící objekt oblohu nad hranicí Maďarska a Chorvatska. Pomocí dálkové radarové detekce, pozorování pomocí monitorů náhlých ionosférických poruch, kamerových systémů a velmi kvalitních spektrografů lze odhalit tajemství jasného objektu za hranicemi České republiky.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Noc vědců 2013 ve Valašském Meziříčí

Noc vědců 2013 ve Valašském Meziříčí

03.10.2013

Konec září je na mnoha hvězdárnách v České republice již tradičně ve znamení Noci vědců. K této akci se i letos opět přihlásila Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. Letošní Noc vědců byla zaměřena na ‚energii‘.

Téma tedy mělo poměrně blízko k dlouhodobým odborným i vzdělávacím aktivitám valašskomeziříčské hvězdárny. V našem podání se jednalo především o energii Slunce a její využití.

Podrobnější infromace najdete v sekci Co se podařilo.