Logo veřejné zakázky a poptávky

21.12.2017
Podzimní turné s vědou pro děti

Naše turné s vědou a pohádkou začalo na konci září a skončilo pár hodin před příchodem astronomické zimy (17h 45min; 21. 12. 2017). Téměř 400 dětí z mateřských a základních škol (Růžďka, Branky, Nový Jičín, Lipník nad Bečvou, Mikulůvka, Bordovice, Pržno, Všechovice) se účastnilo vědeckého poznávání světa a zjistilo, že:

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Rekonstrukce 2017

Rekonstrukce 2017

Areál Hvězdárny Valašské Meziříčí, p. o. prochází od roku 2012 postupnou modernizací, která je zaměřena na odstranění havarijního stavu většiny budov v areálu. V roce 2012 jsme dokončili první etapu modernizace a oprav, která komplexně revitalizovala hlavní budovu hvězdárny. Poté jsme se věnovali v rámci projektu Brána do vesmíru rozvoji areálu a vybudování vzdělávacích pomůcek, expozic apod. V roce 2016 jsme pokračovali v odstraňování havarijních stavů dalších objektů.

Areál Hvězdárny Valašské Meziříčí

Na řadě byla druhá etapa, která obsahovala dokončení oprav hlavní budovy a komplexní revitalizaci budovy odborného pracoviště. Na rok 2017 byla přesunuta oprava a revitalizace systému pojezdu a pohonu centrální kopule na hlavní budově hvězdárny. Kromě toho jsme se ve spolupráci s Energetickou agenturou Zlínkého kraje pustili do přípravy zateplení provozně-technického objektu, který je nově využíván jako knihovna a pro další nezbytné provozní věci.

Podrobnější informace o realizovaných rekonstrukcích najdete na samostatných informačních stránkách:

1. Zateplení provozně-technického objektu hvězdárny
  2. Revitalizace centrální kopule hvězdárny

Zateplení provozně-technického objektu je spolufinancováno v rámci projektu č. CZ.05.5.18/0.0/0.0/15_019/0001540, z dotace OPŽP.