27.03.2018
Krteček letí znovu do vesmíru

V sobotu 24. března patřila hvězdárna opět rodinám s dětmi. Po únorové „Procházce sluneční soustavou“ jsme si pro ně tentokrát připravili program s názvem Krteček letí znovu do vesmíru. Krtek se poprvé vydal do vesmíru se svým velkým kamarádem - americkým astronautem Andrew Feustelem - v roce 2011, kdy na oběžné dráze Země strávili společně 16 dní. Ve středu 21. března se vypravili do vesmíru podruhé. Odletěli z kosmodromu Bajkonur v ruské raketě Sojuz k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jejich mise bude tentokrát trvat skoro půl roku a krtkův kamarád Andrew bude dokonce 3 měsíce velitelem celé stanice.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Rekonstrukce 2017

Rekonstrukce 2017

Areál Hvězdárny Valašské Meziříčí, p. o. prochází od roku 2012 postupnou modernizací, která je zaměřena na odstranění havarijního stavu většiny budov v areálu. V roce 2012 jsme dokončili první etapu modernizace a oprav, která komplexně revitalizovala hlavní budovu hvězdárny. Poté jsme se věnovali v rámci projektu Brána do vesmíru rozvoji areálu a vybudování vzdělávacích pomůcek, expozic apod. V roce 2016 jsme pokračovali v odstraňování havarijních stavů dalších objektů.

Areál Hvězdárny Valašské Meziříčí

Na řadě byla druhá etapa, která obsahovala dokončení oprav hlavní budovy a komplexní revitalizaci budovy odborného pracoviště. Na rok 2017 byla přesunuta oprava a revitalizace systému pojezdu a pohonu centrální kopule na hlavní budově hvězdárny. Kromě toho jsme se ve spolupráci s Energetickou agenturou Zlínkého kraje pustili do přípravy zateplení provozně-technického objektu, který je nově využíván jako knihovna a pro další nezbytné provozní věci.

Podrobnější informace o realizovaných rekonstrukcích najdete na samostatných informačních stránkách:

1. Zateplení provozně-technického objektu hvězdárny
  2. Revitalizace centrální kopule hvězdárny

Zateplení provozně-technického objektu je spolufinancováno v rámci projektu č. CZ.05.5.18/0.0/0.0/15_019/0001540, z dotace OPŽP.