27.03.2018
Krteček letí znovu do vesmíru

V sobotu 24. března patřila hvězdárna opět rodinám s dětmi. Po únorové „Procházce sluneční soustavou“ jsme si pro ně tentokrát připravili program s názvem Krteček letí znovu do vesmíru. Krtek se poprvé vydal do vesmíru se svým velkým kamarádem - americkým astronautem Andrew Feustelem - v roce 2011, kdy na oběžné dráze Země strávili společně 16 dní. Ve středu 21. března se vypravili do vesmíru podruhé. Odletěli z kosmodromu Bajkonur v ruské raketě Sojuz k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jejich mise bude tentokrát trvat skoro půl roku a krtkův kamarád Andrew bude dokonce 3 měsíce velitelem celé stanice.

Nacházíte se: Úvodní stránka » VAS » Aktuálně z VAS » Nový jednací a organizační řád ČAS

Nový jednací a organizační řád ČAS

Vydáno 28. února 2011

Někteří členové Valašské astronomické společnosti (VAS) jsou rovněž členy České astronomické společnosti. Nejen pro ně přinášíme následující informaci:

Výkonný výbor České astronomické společnosti (ČAS) schválil na svém jednání dne 9. 2. 2011 nový „Jednací a organizační řád“ ČAS. Sloučil tak dva předchozí řády – Jednací řád a Organizační řád. Došlo tím ke zjednodušení a navíc k opravě řady zastaralých údajů a postupů. Nový jednací a organizační řád najdete na adrese http://www.astro.cz/cas/jednaci-a-organizacni-rad/ v htm podobě, kde je možno si také stáhnout kompletní znění „Jednacího a organizačního řádu“ ve formátu pdf (odkaz je na konci stránky).