01.06.2018
Další jasný bolid nad Českou republikou večer 26. května 2018

Jen několik dní po jasném bolidu, který byl zaznamenán 23. května 2018 na počátku nautického soumraku nad střední Moravou, zaznamenaly kamery sítě CEMeNt (Central European MetEor NeTwork) 26. května 2018 na počátku astronomického soumraku další jasný a velmi pomalý bolid. Bolid dosáhl absolutní jasnosti -5,2m a jeho atmosférická dráha začala nad severovýchodním cípem Slezska v České republice a skončila nad Slezským vojvodstvím v jižním Polsku.

Nacházíte se: Úvodní stránka » VAS

VAS

VAS - Valašská astronomická společnost

je občanským sdružením se sídlem na Hvězdárně Valašské Meziříčí, p. o. Byla založena v roce 1996. V listopadu téhož roku se konal první (ustavující) sněm VAS. Valašská astronomická společnost je řízena tříčlennou Radou VAS, která je volena pravidelně jednou za 3 roky. Jednou za 2 roky se koná sněm VAS, na kterém mohou členové předkládat své návrhy na zlepšení činnosti organizace.

Podle svých možností VAS spolupracuje na některých aktivitách s Hvězdárnou Valašské Meziříčí (např. Podzimní putování Valašskem, víkendové semináře apod.). O akcích hvězdárny jsou členové VAS informováni prostřednictvím měsíčního programového letáčku nebo se mohou aktuální informace dozvědět na internetových stránkách Hvězdárny Valašské Meziříčí. Kromě měsíčního letáčku je v průběhu roku vydáván pro členy VAS minimálně jeden Zpravodaj Valašské astronomické společnosti. Ten obsahuje další informace o činnosti VAS a především další informace o novinkách z astronomie a kosmonautiky, které se nevejdou do pravidelných měsíčních letáčků.

Hlavním úkolem VAS je poskytovat členům informace, o které mají zájem, informovat je o akcích, které pořádá Hvězdárna Valašské Meziříčí a poskytnout jim prostor ke vzájemnému setkávání a společnému strávení volného času. Mezi další výhody členů VAS patří například volný vstup (neplatí se vstupné) na většinu akcí Hvězdárny Valašské Meziříčí. Podrobnější informace o členských výhodách naleznete ve stanovách společnosti na internetových stránkách VAS.

Pokud máte zájem o členství ve Valašské astronomické společnosti či potřebujete podrobnější informace, zašlete nám své požadavky přímo na adresu administrativy VAS: asistentka@astrovm.cz

Od roku 2008 byl upraven členský poplatek na 200,- Kč (z důvodu zvýšení poštovného). Novinkou je zavedení elektronického členství – členský poplatek 80,- Kč – člen dostává informace pouze elektronickou poštou, nedostává tištěné materiály.