27.03.2018
Krteček letí znovu do vesmíru

V sobotu 24. března patřila hvězdárna opět rodinám s dětmi. Po únorové „Procházce sluneční soustavou“ jsme si pro ně tentokrát připravili program s názvem Krteček letí znovu do vesmíru. Krtek se poprvé vydal do vesmíru se svým velkým kamarádem - americkým astronautem Andrew Feustelem - v roce 2011, kdy na oběžné dráze Země strávili společně 16 dní. Ve středu 21. března se vypravili do vesmíru podruhé. Odletěli z kosmodromu Bajkonur v ruské raketě Sojuz k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jejich mise bude tentokrát trvat skoro půl roku a krtkův kamarád Andrew bude dokonce 3 měsíce velitelem celé stanice.

Nacházíte se: Úvodní stránka » VAS » Základní informace

Základní informace

Valašská astronomická společnost je občanským sdružením. Je kolektivním členem České astronomické společnosti se statutem pobočky.

Korespondenční adresa:

Valašská astronomická společnost
Vsetínská 78
757 01 Valašské Meziříčí

IČO: 637 01 430

Bankovní spojení:

Valašská astronomická společnost
č.ú.: 169124105/0300
Název banky: ČSOB

Výše členských příspěvků

• základní členský příspěvek 200,- Kč ročně
  • elektronického členství 80,- Kč (člen dostává informace pouze elektronickou poštou, nedostává tištěné materiály)

Rada VAS

Je voleným orgánem zajišťujícím základní chod a řízení společnosti. Nejvyšším orgánem společnosti je Sněm.

Od počátku roku 2010 pracuje Rada VAS ve složení:

• Libor Lenža - předseda Rady VAS
  • Jiří Srba - člen Rady VAS