Logo veřejné zakázky a poptávky

11.12.2017
Zvyky a symboly Vánoc na hvězdárně

Poslední měsíc v roce patřil na hvězdárně nejmenším návštěvníkům. Připravili jsme pro ně program o Vánocích, ve kterém jsme typicky vánoční zvyky a symboly podrobněji prozkoumali.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Vzdělávací areál Brána do vesmíru slavnostně otevřen

Vzdělávací areál Brána do vesmíru slavnostně otevřen

07.10.2014

Projekt Brána do vesmíru je jedním z klíčových projektů realizovaných Hvězdárnou Valašské Meziříčí, p. o., který je zaměřen nejen na rozvoj vzdělávacích metod a programů na základě nových modelů, ale i na rozvoj přeshraniční spolupráce v oblasti vzdělávání, včetně sdílení metodik a výměny zkušeností. Modely a expozice jsou určeny zejména pro vzdělávaní žáků a studentů, ale uplatnění najdou i v dalších aktivitách hvězdárny.

V areálu Hvězdárny Valašské Meziřičí díky projektu nově najdete např. analematické sluneční hodiny, model místního poledníku, ale také model Sluneční soustavy, či řez planetou Země. Z vnitřních expozic se jedná o novou expozici ve vstupní hale hlavní budovy hvězdárny věnovanou astronomii a menší expozici historických meteorologických přístrojů v Ballnerově hvězdárně. Nejnáročnější však byl tématicky geopark s názvem Jak vznikaly Karpaty umístěný v severní části areálu.

Více informací a obrázků ze slevnostního otevření najdete na webových stránkách projektu.