27.03.2018
Krteček letí znovu do vesmíru

V sobotu 24. března patřila hvězdárna opět rodinám s dětmi. Po únorové „Procházce sluneční soustavou“ jsme si pro ně tentokrát připravili program s názvem Krteček letí znovu do vesmíru. Krtek se poprvé vydal do vesmíru se svým velkým kamarádem - americkým astronautem Andrew Feustelem - v roce 2011, kdy na oběžné dráze Země strávili společně 16 dní. Ve středu 21. března se vypravili do vesmíru podruhé. Odletěli z kosmodromu Bajkonur v ruské raketě Sojuz k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jejich mise bude tentokrát trvat skoro půl roku a krtkův kamarád Andrew bude dokonce 3 měsíce velitelem celé stanice.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Úspěšné turné digitálního planetária Zlínským krajem

Úspěšné turné digitálního planetária Zlínským krajem

23.05.2012

Děti z celkem dvanácti tříd v rozmezí od prvního do devátého ročníku tří měst Zlínského kraje (Uherský Brod, Valašské Meziříčí a Zlín) měly možnost se během měsíce května seznámit díky programu digitálního planetária  zakoupeného v rámci projektu Obloha na dlani partnerskou Hvězdárnou v Partizánskom s aktuálním děním na denní a noční obloze a s jednotlivými tělesy sluneční soustavy.

Podrobnější informace včetně fotogalerie najdete v na stránkách projektu Obloha na dlani (www.oblohanadlani.eu) v rubrice "Podařilo se nám".

autor: Markéta Konvičková