27.03.2018
Krteček letí znovu do vesmíru

V sobotu 24. března patřila hvězdárna opět rodinám s dětmi. Po únorové „Procházce sluneční soustavou“ jsme si pro ně tentokrát připravili program s názvem Krteček letí znovu do vesmíru. Krtek se poprvé vydal do vesmíru se svým velkým kamarádem - americkým astronautem Andrew Feustelem - v roce 2011, kdy na oběžné dráze Země strávili společně 16 dní. Ve středu 21. března se vypravili do vesmíru podruhé. Odletěli z kosmodromu Bajkonur v ruské raketě Sojuz k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jejich mise bude tentokrát trvat skoro půl roku a krtkův kamarád Andrew bude dokonce 3 měsíce velitelem celé stanice.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Poděkování a novoroční přání

Poděkování a novoroční přání

29.12.2012

Milí přátelé, kolegyně, kolegové, příznivci Hvězdárny Valašské Meziříčí,

je za námi další rok intenzivní práce, který byl v mnoha ohledech výjimečný. Jednak jsme dokončovali dříve zahájené projekty zaměřené na rozvoj přeshraniční spolupráce i samotné organizace, ale také jsme připravovali projekty nové, které jak už dnes víme, byly úspěšně schváleny a byla jim udělena nezbytná finanční podpora.

Další výjimečnou událostí, za kterou jsme vděčni, je realizovaná 1. etapa rekonstrukce havarijního stavu budov Hvězdárny Valašské Meziříčí, která se tentokrát dotkla pouze budovy hlavní. Nebyla to jednoduchá záležitost, ale nakonec se nám to vše podařilo úspěšně dokončit a jsme přesvědčeni o tom, že mírné časové zdržení bylo jen ku prospěchu věci.

Kromě toho jsme však zajišťovali běžný provoz naší hvězdárny po všech stránkách. Výsledkem naší práce je celá řada zdařilých a hojně navštívených akcí v průběhu celého roku, které jsme realizovali ve spolupráci s řadou jiných organizací (Muzeem regionu Valašsko, Českými drahami, Ministerstvem kultury, Českou astronomickou společností, Valašskou astronomickou společností aj.). Věnovali jsme se také zajištění běžného a každodenního chodu hvězdárny, technickému zlepšování, opravám, údržbě i zlepšování podmínek pro práci.

Za to všechno děkuji především svým kolegyním a kolegům, včetně těch externích, dodavatelům, spolupracujícím organizacím, ale také návštěvníkům a příznivcům naší hvězdárny. Velké poděkování patří také našemu zřizovateli, Zlínskému kraji, který i přes řadu problémů našel pochopení a především nezbytné zdroje k podpoře naší činnosti, realizovaných i připravovaných projektů. Zde musím především poděkovat všem pracovnicím a pracovníkům odboru kultury a památkové péče Krajského úřadu Zlínského kraje v čele s panem Pavlem Macurou za jejich příkladnou a těsnou spolupráci a pomoc. Poděkování patří také bývalému radnímu za kulturu panu Jindřichovi Ondrušovi a také stávajícímu panu Ladislavu Kryštofovi. Poděkování však patří i kolegyním a kolegům z dalších odborů: investic, řízení dotačních programů, ekonomickému...

Všem přeji v novém roce 2013 vše dobré, především zdraví, pohodu, osobní spokojenost, pracovní i osobní úspěchy, štěstí a klid. Děkuji Vám za práci a přízeň, kterou jste v uplynulém roce naší Hvězdárně Valašské Meziříčí věnovali a napomohli tak jejímu dalšímu rozvoji ku prospěchu odborné i široké veřejnosti.

Děkuji Vám všem!