Logo veřejné zakázky a poptávky

10.10.2017
NOC VĚDCŮ 2017

V pátek 6. října se Hvězdárna Valašské Meziříčí opět připojila k celoevropské akci pořádané každoročně pod názvem NOC VĚDCŮ. Tématem letošního ročníku byla MOBILITA.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Nový seriál textů a fotografií o historii hvězdárny

Nový seriál textů a fotografií o historii hvězdárny

30.01.2014

Vážení čtenáři internetových stránek hvězdárny. V následujících měsících Vám budu s pravidelnou nepravidelností na těchto stránkách přinášet seriál článků a fotogalerií ze života hvězdářů (1920-2000) a hvězdárny ve Valašském Meziříčí (1945-2000).

Možná se ptáte, proč zrovna historie na stránkách astronomické instituce. Důvody jsou dva. Prvním důvodem je, že hvězdárna na Stínadlech je v provozu bezmála 60 let a její hlavní kopuli navštívilo více jak 1 000 000 návštěvníků. Mnozí obyvatelé Valašského Meziříčí a přilehlého okolí se podíleli na stavbě a činnosti hvězdárny a tak jistě mají celou řadu vzpomínek, které by tyto články mohly oživit. Druhý důvod je spíše pro nás aktivní zaměstnance, jako druh sebereflexe, který nám umožňuje naši činnost rozvíjet.

Texty a fotografie, které budou v rámci toho seriálu publikovány, by nemohly vzniknout bez realizace krajského projektu Rozvoj-Governmentu ve Zlínském kraji, kterého se hvězdárna aktivně účastní. Díky tomuto projektu se podařilo digitalizovat více než 1500 fotografií a dokumentů z historie hvězdárny.

První text naleznete zde (klikni).

Mgr. Radek Kraus