02.05.2018
Za tajemstvím padajících hvězd: Jasný bolid nad jižním Maďarskem

Cokoliv se šustne nad obzorem, o tom čeští astronomové dobře vědí. A nezáleží na tom, že tentokrát proťal zářící objekt oblohu nad hranicí Maďarska a Chorvatska. Pomocí dálkové radarové detekce, pozorování pomocí monitorů náhlých ionosférických poruch, kamerových systémů a velmi kvalitních spektrografů lze odhalit tajemství jasného objektu za hranicemi České republiky.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Kalendář akcí » Čaj o jednadvacáté

Čaj o jednadvacáté

Typ akce:pozorování oblohy
Termín konání akce: 30.06.2017 od 21:00 do 23:59

Čaj o jednadvacáté - noční pozorování hvězd a planet u šálku čaje a sušenek

Milí pozemšťané,

zveme Vás na noční pozorování hvězd a planet. Budeme vám ukazovat obrazce souhvězdí a vypravovat jejich starodávné příběhy o lásce, přátelství a nesmírné odvaze. Naše dalekohledy vám dají nahlédnout do vzdálených světů hvězd, hvězdokup a galaxií. Nezapomeneme ani na bledé světlo bludných hvězd, které jsou ve skutečnosti planetami naší Sluneční soustavy.

A k tomu budeme popíjet čaj a chroupat sušenky.

Pozorovat nebeskou klenbu budeme dalekohledy různých optických velikostí a svýma očima. Slovem a světelnými meči pozorování doprovodí hvězdáři z hvězdárny.

Karimatky, lehátka, deky s sebou, budou se hodit!

Tímto chceme s Vámi pozemšťany oslavit začátek prázdnin.

Vstupné: dospělí 40 Kč; děti 30 Kč