Zřizovatelem organizace je

18.03.2024
Hvězdárna na Den hvězdáren a planetárií představila nové modely Slunce a Země

Také valašskomeziříčská hvězdárna se v pátek 15. 3. 2024 zapojila do celorepublikového Dne hvězdáren a planetárií, aby veřejnosti představila práci těchto pracovišť, jejich význam a přínosy. Připravili jsme bohatý program od odpoledních až do večerních hodin, kdy si mohli trpěliví návštěvníci prohlédnout nejen našeho nejbližšího nebeského souputníka, ale také největší planetu Sluneční soustavy Jupiter. Odpolední programy byl určený zejména dětem a v podvečer jsme veřejnosti slavnostně představili dva nové nafukovací modely těles nebeských, Slunce a naší planety Země.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Kalendář akcí » Babi, dědo, mámo, táto, pojďme bádat, stojí to za to! - II

Babi, dědo, mámo, táto, pojďme bádat, stojí to za to! - II

Typ akce:akce pro veřejnost
Termín konání akce: 22.09.2018 od 9:00 do 18:00

Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. pořádá dne 22. září 2018 již druhou celodenní vzdělávací a zábavnou akci pro děti od 10 do 18 let a jejich rodiče či prarodiče v rámci projektu Babi, dědo, mámo, táto, pojďme bádat, stojí to za to! podpořenou Ministerstvem kultury ČR.

Děti mohou ve spolupráci se svými (pra)rodiči společně bádat, seznamovat se s vybranými oblastmi přírodních věd a techniky, vyzkoušet si některé vědecké postupy, plnit jednoduché praktické laboratorní úkoly i řešit zajímavé úkoly.

Využijte této jedinečné příležitosti pro společné rodinné chvíle, prohloubení vztahů mezi (pra)rodiči a dětmi, pro poznávání světa kolem nás…

Akce je celodenní od 9:00 do 18:00 hodin s přestávkami.

Předpokládaný časový plán

09:00 – 09:30

Přivítání a společný úvod, představení projektu a Hvězdárny Valašské Meziříčí, rozdělení do skupin

09:30 – 10:00

Úvodní společné povídání k prvnímu tematickému bloku – Cesty ke hvězdám aneb proč létáme do vesmíru? - tato část je společná pro všechny účastníky

10:00 – 12:00

Tematický blok CESTY KE HVĚZDÁM ANEB PROČ LÉTÁME DO VESMÍRU?

Jak starý je princip raketového motoru? Jak raketový motor funguje a jaká má omezení? Co dává lidem raketová technika a rozvoj kosmonautiky? Proč má smysl létat do vesmíru?

Praktická část – vypouštění tzv. vodních raket a praktické ukázky vlivu technického řešení rakety na její letové vlastnosti. Zkušební start modelu rakety s raketovým motorkem. Jak přežít na jiných planetách…

12:00 – 13:00

Přestávka na oběd – zajišťuje si každý z účastníků sám

13:00 – 14:45

Tematický blok PRAKTICKÁ NANOTECHNOLOGIE ANEB JAK VYUŽÍT MIKROSVĚT

Jak pracovat s tím co nemůžeme vidět? Jak připravit a využít nanočástice a nanotechnologie v náš prospěch?

Praktická část – jak vyrobit nanočástice doma v kuchyni? Společná příprava nanočástic a ověření jejich existence. Ukázky možností jejich využití.

15:15 – 18:00

Tematický blok VÝLET DO MINULOSTI NAŠÍ PLANETY

Jak můžeme poznávat minulost naší planety? Proč potřebujeme vědět, jak se naše planeta vyvíjela a měnila? Není kámen jako kámen aneb k čemu nám je geologie. Jak se objevil a vyvíjel život na naší planetě a jak se můžeme o jeho minulosti dovědět více?

Praktická část – samostatná příprava a výroba odlitků zkamenělin, pozůstatků dávného života. Ukázky základních typů hornin a fosilních záznamů v horninách.

V případě většího zájmu budou probíhat jednotlivé bloky paralelně v menších skupinách do 8 návštěvníků. V průběhu akce bude možnost, v případě dobrého počasí, pozorování Slunce. Pořadí tematických bloků se může změnit.

Na akci je nutná rezervace na tel. čísle 571 611 928 nebo na e-mailu info@astrovm.cz, počet účastníků je omezen. Děkujeme za pochopení.

Účastnický poplatek: dospělí 100 Kč; děti 60 Kč (včetně zajištění celodenního drobného občerstvení).

Organizační informace:

V průběhu akce budou dostatečné přestávky, ve kterých bude podáváno drobné občerstvení - káva, čaj, malá svačina, pitný režim.

Oběd si zajišťují účastníci sami, je možné si ho donést v krabičce a ohřát v mikrovlnné troubě.

V rámci této akce, kterou pořádá Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o., mohou být pořizovány obrazové a zvukové záznamy za účelem prezentace organizátora akce. Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace nenese odpovědnost za záznamy pořízené a zveřejněné jinými subjekty.

Plakát ke stažení