18.06.2018
Opět pozorujeme! – Zákryty

V letošním roce se stalo pozorování zákrytů opět jedním z odvětví našich odborných pozorování. I přes špatné počasí z počátku roku se doposud (za období leden – květen) podařilo „napozorovat“ (tj. nahrát a vyhodnotit) několik úkazů (přehled v tabulce). Tato pozorování nám posloužila k otestování sestavy navržené pro pozorování.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Kalendář akcí » Babi, dědo, mámo, táto, pojďme bádat, stojí to za to! - II

Babi, dědo, mámo, táto, pojďme bádat, stojí to za to! - II

Typ akce:setkání
Termín konání akce: 22.09.2018 od 9:00 do 18:00

Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. pořádá dne 22. září 2018 již druhou celodenní vzdělávací a zábavnou akci pro děti od 10 do 18 let a jejich rodiče či prarodiče v rámci projektu Babi, dědo, mámo, táto, pojďme bádat, stojí to za to! podpořenou Ministerstvem kultury ČR.

Děti mohou ve spolupráci se svými (pra)rodiči společně bádat, seznamovat se s vybranými oblastmi přírodních věd a techniky, vyzkoušet si některé vědecké postupy, plnit jednoduché praktické laboratorní úkoly i řešit zajímavé úkoly.

Využijte této jedinečné příležitosti pro společné rodinné chvíle, prohloubení vztahů mezi (pra)rodiči a dětmi, pro poznávání světa kolem nás…

Akce je celodenní od 9:00 do 18:00 hodin s přestávkami.

Předpokládaný časový plán

09:00 – 09:30

Přivítání a společný úvod, představení projektu a Hvězdárny Valašské Meziříčí, rozdělení do skupin

09:30 – 10:00

Úvodní společné povídání k prvnímu tematickému bloku – Cesty ke hvězdám aneb proč létáme do vesmíru? - tato část je společná pro všechny účastníky

10:00 – 12:00

Tematický blok CESTY KE HVĚZDÁM ANEB PROČ LÉTÁME DO VESMÍRU?

Jak starý je princip raketového motoru? Jak raketový motor funguje a jaká má omezení? Co dává lidem raketová technika a rozvoj kosmonautiky? Proč má smysl létat do vesmíru?

Praktická část – vypouštění tzv. vodních raket a praktické ukázky vlivu technického řešení rakety na její letové vlastnosti. Zkušební start modelu rakety s raketovým motorkem. Jak přežít na jiných planetách…

12:00 – 13:00

Přestávka na oběd – zajišťuje si každý z účastníků sám

13:00 – 14:45

Tematický blok PRAKTICKÁ NANOTECHNOLOGIE ANEB JAK VYUŽÍT MIKROSVĚT

Jak pracovat s tím co nemůžeme vidět? Jak připravit a využít nanočástice a nanotechnologie v náš prospěch?

Praktická část – jak vyrobit nanočástice doma v kuchyni? Společná příprava nanočástic a ověření jejich existence. Ukázky možností jejich využití.

15:15 – 18:00

Tematický blok VÝLET DO MINULOSTI NAŠÍ PLANETY

Jak můžeme poznávat minulost naší planety? Proč potřebujeme vědět, jak se naše planeta vyvíjela a měnila? Není kámen jako kámen aneb k čemu nám je geologie. Jak se objevil a vyvíjel život na naší planetě a jak se můžeme o jeho minulosti dovědět více?

Praktická část – samostatná příprava a výroba odlitků zkamenělin, pozůstatků dávného života. Ukázky základních typů hornin a fosilních záznamů v horninách.

V případě většího zájmu budou probíhat jednotlivé bloky paralelně v menších skupinách do 8 návštěvníků. V průběhu akce bude možnost, v případě dobrého počasí, pozorování Slunce. Pořadí tematických bloků se může změnit.

Na akci je nutná rezervace na tel. čísle 571 611 928 nebo na e-mailu info@astrovm.cz, počet účastníků je omezen. Děkujeme za pochopení.

Účastnický poplatek: dospělí 100 Kč; děti 60 Kč (včetně zajištění celodenního drobného občerstvení).

Organizační informace:

V průběhu akce budou dostatečné přestávky, ve kterých bude podáváno drobné občerstvení - káva, čaj, malá svačina, pitný režim.

Oběd si zajišťují účastníci sami, je možné si ho donést v krabičce a ohřát v mikrovlnné troubě.

V rámci této akce, kterou pořádá Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o., mohou být pořizovány obrazové a zvukové záznamy za účelem prezentace organizátora akce. Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace nenese odpovědnost za záznamy pořízené a zveřejněné jinými subjekty.