27.03.2018
Krteček letí znovu do vesmíru

V sobotu 24. března patřila hvězdárna opět rodinám s dětmi. Po únorové „Procházce sluneční soustavou“ jsme si pro ně tentokrát připravili program s názvem Krteček letí znovu do vesmíru. Krtek se poprvé vydal do vesmíru se svým velkým kamarádem - americkým astronautem Andrew Feustelem - v roce 2011, kdy na oběžné dráze Země strávili společně 16 dní. Ve středu 21. března se vypravili do vesmíru podruhé. Odletěli z kosmodromu Bajkonur v ruské raketě Sojuz k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jejich mise bude tentokrát trvat skoro půl roku a krtkův kamarád Andrew bude dokonce 3 měsíce velitelem celé stanice.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Co se podařilo » Podzimní putování Valašskem

Podzimní putování Valašskem

Prosluněné sobotní ráno přilákalo na hvězdárnu necelou stovku dychtivých turistů a cyklistů všech věkových kategorií na již tradiční Podzimní putování Valašskem. Akci připravil Klub Český turistů TJ Valašské Meziříčí ve spolupráci s Hvězdárnou Valašské Meziříčí p.o. Zlínského kraje.

Pořadatelé připravili pro účastníky několik okružních tras, jejichž obtížnost byla definována vzdáleností. Nejkratší a nejoblíbenější byla určena pro rodiče s dětmi. Trasa je zároveň součástí pochodů  o „Toulavého náprstka“, které se pořádají několikrát ročně. Cyklisté měli možnost putovat až do Teplic nad Bečvou po trase dlouhé 75 km.

Hvězdáři, jako správní hostitelé, nabídli vracejícím se poutníkům teplý čaj a potřebné zázemí k odpočinku. Nad zmíněné přidali ještě hvězdářský program, který sestával z pozorování a aktivit pro děti. Sobotní počasí bylo natolik příznivé, že bylo možné sledovat pomocí dalekohledu projevy sluneční aktivity v podobě skvrn, a neméně atraktivní byla i planeta Venuše na denní obloze. Malí turisté si mohli otestovat své vědomosti na astronomické stezce, vymalovat připravené omalovánky anebo si odpočinout při pohádce.