16.09.2019
Astronomický kroužek 2019/2020

Ve středu 18. 9. 2019 v 15.30 hodin se uskuteční na hvězdárně zahajovací schůzka astronomického kroužku pro všechny (téměř) příznivce denní a noční oblohy.

Nacházíte se: Úvodní stránka » VAS » Aktuálně z VAS » Změna výše členského příspěvku do ČAS

Změna výše členského příspěvku do ČAS

Dne 9. září 2015 rozhodl Výkonný výbor České astronomické společnosti (ČAS) o zvýšení členského poplatku. I když se nejedná o populární krok, je potřeba se na něj dívat v souvislostech. ČAS neměnila výši členského poplatku devět let, ale náklady na nezbytnou činnost průběžně rostly. Velmi výrazným způsobem se za tu dobu rozšířila i činnost a aktivity společnosti a dařilo a daří získávat jeden z nejvyšších příspěvků od Rady vědeckých společností (RVS).

Je potřeba si také uvědomit, že pokud ČAS požaduje o RVS stále větší dotace, je logické, aby své zvýšení výdaje zčásti hradila také vyšším výběrem členských poplatků. Navíc společnost čeká zcela ojedinělé jubileum – 100 let ČAS. Připomínka tohoto významného výročí a řada akcí, také znamená zvýšení nákladů.

Bylo rozhodnuto, že zvýšení bude činit 100 Kč ročně. Jinými slovy něco přes 8 Kč měsíčně. To je pro jednotlivce málo, ale v celku to společnost moc pomůže. Výdělečně činní členové České astronomické společnosti budou na rok 2016 platit členský příspěvek ve výši 500 Kč ročně, nevýdělečně činní 400 Kč ročně.

Závěrem ještě členům ČAS připomínáme, že členské příspěvky na rok 2016 by měly být uhrazeny do 15. listopadu 2015.

Věříme, že tento krok najde mezi členy ČAS pochopení. Děkujeme.