22.02.2019
Velikonoce na hvězdárně

Na jarní měsíce jsme pro děti z mateřských školek připravili program VELIKONOCE NA HVĚZDÁRNĚ.   Společně přivítáme jaro, popovídáme si o velikonočních zvycích a symbolech, zjistíme, proč máme čtyři roční období, proč má Měsíc více tváří, jestli i v hlubokém vesmíru máme kuřátka, beránka a jiné velikonoční symboly.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Kalendář akcí » Úplné zatmění Měsíce

Úplné zatmění Měsíce

Termín konání akce: 21.01.2019 od 4:30 do 7:30

V případě příznivého počasí bude hvězdárna otevřena pro zájemce o pozorování.

Poslední úplné zatmění Měsíce tohoto desetiletí spatříme v České republice v pondělí 21. 1. 2019 v časných ranních hodinách. Ve Valašském Meziříčí zapadá Měsíc 6 minut před skončením částečné fáze zatmění, úkaz tedy bude pozorovatelný téměř v celém průběhu.

Jako příjemné rozptýlení bude možnost pozorování zdánlivého blízkého příblížení (tzv. konjunkce) planet Venuše a Jupiter nad východním obzorem.

Podrobnější informace o průběhu úkazu naleznate na adrese: