16.09.2019
Astronomický kroužek 2019/2020

Ve středu 18. 9. 2019 v 15.30 hodin se uskuteční na hvězdárně zahajovací schůzka astronomického kroužku pro všechny (téměř) příznivce denní a noční oblohy.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Co se podařilo » Den Země

Den Země

V úterý 24. dubna se konal již tradiční celosvětový Den Země, který proběhl za spolupráce místních a regionálních institucí v parku zámku Kinských ve Valašském Meziříčí. Hvězdárna, jako jeden z organizátorů, připravila pro účastníky tvořivě experimentální program, jehož vrcholem byla konstrukce a vypouštění vodních raket.

Stánek hvězdárny byl otevřen od 9 hodin do 17 hodin, po tuto dobu jsme návštěvníkům předváděli fyzikální experimenty – vajíčko šup do láhve (experiment s podtlakem), složení vzduchu (vyhoření kyslíku) a vodní raketa (stlačování vzduchu). Astronomie byla ve stánku zastoupena slunečními dalekohledy. V době příznivého počasí mohli návštěvníci spatřit fotosféru a chromosféru Slunce, při zamračené obloze pak jmelí na lípě u kostela sv. Jakuba.

Na závěr je nutné dodat, že náš stánek navštívilo asi 630 návštěvníků, bylo vtaženo do láhve 30 vajec a vyrobeno 40 raket, které 120x odstartovaly do vesmíru.