13.06.2019
Klub nadaných dětí

Od září 2019 zahájí na Hvězdárně Valašské Meziříčí, p. o. svoji činnost Klub nadaných dětí pod záštitou Mensy ČR. Přihlášky do klubu bude možné zaslat nebo osobně předat na hvězdárně již během prázdnin, první setkání zájemců o klub bude v sobotu 14. září 2019 ve 14:00 hodin na Hvězdárně Valašské Meziříčí.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Co se podařilo » Částečné zatmění Slunce 1.8.2008

Částečné zatmění Slunce 1.8.2008

Dne 1. srpna 2008 bylo možné nad územím České republiky pozorovat částečné zatmění Slunce. Úkaz byl pozorovatelný mezi 10:55 až 12:37 SELČ. Přálo také počasí, a tak možnost sledování neobvyklého úkazu přilákala na hvězdárny po celé republice řadu zájemců z řad veřejnosti.

A výjimkou nebyla ani Hvězdárna Valašské Meziříčí. Kromě pozorování několika dalekohledy byla pro návštěvníky připravena prezentace shrnující nejdůležitější informace a zajímavosti související se zatměním jako astronomickým úkazem. Návštěvníci vybavení fototechnikou si mohli zatmění na památku vyfotit načimi přístroji. Ti, kteří vytrvali až do závěru programu, mohli prostřednictvím internetu v přímém přenosu pozorovat také úplné zatmění, které z Číny přenášela NASA TV. Hvězdárnu během dopoledne navštívilo celkem asi 150 zájemců. Všem děkujeme za návštěvu a budeme se těšit na další.

Během úkazu jsme pořídili řadu dokumentárních snímků. Část z nich si můžete prohlédnout v naší fotogalerii.