02.05.2018
Za tajemstvím padajících hvězd: Jasný bolid nad jižním Maďarskem

Cokoliv se šustne nad obzorem, o tom čeští astronomové dobře vědí. A nezáleží na tom, že tentokrát proťal zářící objekt oblohu nad hranicí Maďarska a Chorvatska. Pomocí dálkové radarové detekce, pozorování pomocí monitorů náhlých ionosférických poruch, kamerových systémů a velmi kvalitních spektrografů lze odhalit tajemství jasného objektu za hranicemi České republiky.

Nacházíte se: Úvodní stránka » VAS » Aktuálně z VAS » Valašské pohledy do nebe

Valašské pohledy do nebe

Vydáno: 14. června 2010

Valašská astronomická společnost pořádá v sobotu 19. června 2010 od 21:00 hodin ve spolupráci s Hvězdárnou Valašské Meziříčí, Valašským muzeem v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm a městem Rožnovem pod Radhoštěm netradiční akci s názvem

VALAŠSKÉ POHLEDY DO NEBE,

zaměřenou na pozorování zajímavých objektů na noční obloze. Akce je pořádána jako součást programu „Svatojánský večer“ ve Valašské dědině.

K dispozici bude několik přenosných dalekohledů, které návštěvníkům umožní detailní pohledy především na Měsíc, který bude právě v první čtvrti. Večerní oblohu dále zdobí kromě spousty hvězd tři jasné planety: Venuše, Mars a Saturn. Pozorování bude doplněno odborným výkladem. Zástupci Valašské astronomické společnosti a Hvězdárny Valašské Meziříčí vám rovněž zodpoví případné dotazy.

Stanoviště dalekohledů bude před Sušákem - budovou hlavních pokladen. Pozorování se koná od 21:00 hodin – pouze za příznivých meteorologických podmínek.

Podrobnější informace o akcích v rožnovském skanzenu najdete na adrese: http://www.vmp.cz/.