Logo veřejné zakázky a poptávky

22.06.2017
Informační den pro pedagogy

Ve středu 21. června jsme v celém areálu hvězdárny uspořádali „Informační den pro pedagogy“

02.05.2017
eMeteorNews - nový časopis pro pozorovatele meteorů

Na začátku roku 2017 se Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace Zlínského kraje, stala oficiálním partnerem a vydavatelem nového elektronického časopisu eMeteorNews. Periodikum vychází v anglickém jazyce a má sloužit jako rychlá komunikační platforma pro amatérské i profesionální pozorovatele meteorů z celého světa.

25.04.2017
Poznávejme svět světlem

Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. připravila pro děti z mateřských škol a žáky prvního stupně základních škol nový program plný světla, stínu, barev a hlavně pokusů.

Nacházíte se: Úvodní stránka » VAS » Aktuálně z VAS » Valašské pohledy do nebe

Valašské pohledy do nebe

Vydáno: 14. června 2010

Valašská astronomická společnost pořádá v sobotu 19. června 2010 od 21:00 hodin ve spolupráci s Hvězdárnou Valašské Meziříčí, Valašským muzeem v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm a městem Rožnovem pod Radhoštěm netradiční akci s názvem

VALAŠSKÉ POHLEDY DO NEBE,

zaměřenou na pozorování zajímavých objektů na noční obloze. Akce je pořádána jako součást programu „Svatojánský večer“ ve Valašské dědině.

K dispozici bude několik přenosných dalekohledů, které návštěvníkům umožní detailní pohledy především na Měsíc, který bude právě v první čtvrti. Večerní oblohu dále zdobí kromě spousty hvězd tři jasné planety: Venuše, Mars a Saturn. Pozorování bude doplněno odborným výkladem. Zástupci Valašské astronomické společnosti a Hvězdárny Valašské Meziříčí vám rovněž zodpoví případné dotazy.

Stanoviště dalekohledů bude před Sušákem - budovou hlavních pokladen. Pozorování se koná od 21:00 hodin – pouze za příznivých meteorologických podmínek.

Podrobnější informace o akcích v rožnovském skanzenu najdete na adrese: http://www.vmp.cz/.