27.03.2018
Krteček letí znovu do vesmíru

V sobotu 24. března patřila hvězdárna opět rodinám s dětmi. Po únorové „Procházce sluneční soustavou“ jsme si pro ně tentokrát připravili program s názvem Krteček letí znovu do vesmíru. Krtek se poprvé vydal do vesmíru se svým velkým kamarádem - americkým astronautem Andrew Feustelem - v roce 2011, kdy na oběžné dráze Země strávili společně 16 dní. Ve středu 21. března se vypravili do vesmíru podruhé. Odletěli z kosmodromu Bajkonur v ruské raketě Sojuz k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jejich mise bude tentokrát trvat skoro půl roku a krtkův kamarád Andrew bude dokonce 3 měsíce velitelem celé stanice.

Nacházíte se: Úvodní stránka » VAS » Aktuálně z VAS » Události ve společnosti 2009

Události ve společnosti 2009

10. prosince 2009

• S potěšením konstatujeme, že volby probíhají úspěšně. Zatím k nám dorazilo 16 platných hlasovacích lístků a několik členů využilo možnosti volit elektronickou formou. Děkujeme za účast a vyzýváme ostatní členy, ať na volby nezapomenou.
  • Volební lístky můžete zasílat do 22. prosince 2009. Rozhodující je datum podání na poštu.

7. prosince 2009

• Volby do Rady VAS byly zahájeny. Všichni členové obdrželi buď klasickou nebo elektonickou poštou volební lístek a základní informace.
  • Věříme, že své volební právo využije co nejvíce našich členů.

5. listopadu 2009

• Vyzýváme všechny členy k aktivní účasti na volbách, třeba tím, že budou kandidovat na členy Rady VAS či revizory
  • Zájemci si mohou stáhnout zápis z jednání Rady VAS ze dne 24. 10. 2009.
  • Stávající situaci a informace k volbám a možné kandidatuře popisuje dokument Informace z Rady VAS.
  • Pokud jste se rozhodl/rozhodla kandidovat, zašlete nám svůj souhlas s kandidaturou.

2. listopadu 2009

• Po dohodě s duchovním otcem a šefredaktorem elektronického časopisu Gliese panem Petrem Kubalou a rozhodnutím Rady VAS se právě on stává novým vydavatelem tohoto časopisu. Valašská astronomická společnost od dalšího vydávání upustila a s potěšením jej předala právě Petrovi Kubalovi. Přejeme časopisu hodně spokojených čtenářů!
  • Časopis je zájemcům k dispozici na stránkách vydavatele.
  • Rada VAS se dohodla na vypsání nových voleb Rady VAS o čemž budou členové neprodleně informováni.