27.03.2018
Krteček letí znovu do vesmíru

V sobotu 24. března patřila hvězdárna opět rodinám s dětmi. Po únorové „Procházce sluneční soustavou“ jsme si pro ně tentokrát připravili program s názvem Krteček letí znovu do vesmíru. Krtek se poprvé vydal do vesmíru se svým velkým kamarádem - americkým astronautem Andrew Feustelem - v roce 2011, kdy na oběžné dráze Země strávili společně 16 dní. Ve středu 21. března se vypravili do vesmíru podruhé. Odletěli z kosmodromu Bajkonur v ruské raketě Sojuz k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jejich mise bude tentokrát trvat skoro půl roku a krtkův kamarád Andrew bude dokonce 3 měsíce velitelem celé stanice.

Nacházíte se: Úvodní stránka » VAS » Aktuálně z VAS » Sjezd České astronomické společnosti

Sjezd České astronomické společnosti

Vydáno: 24. ledna 2013

O víkendu 23. až 24. března 2013 se uskuteční v Brně sjezd České astronomické společnosti, který zvolí nové vedení ČAS a stanoví cíle a směrování tohoto sdružení na další tříleté období. Výkonný výbor ČAS stanovil klíč pro počty delegátů z jednotlivých sekcí a poboček takto: 1 delegát za každých 20 kmenových členů organizace.

Dle tohoto klíče může Valašská astronomická společnost (VAS), která je kolektivním členem ČAS se statutem pobočky, vyslat na nastávající sjezd České astronomické společnosti 1 (jednoho) delegáta. Rada VAS zvolila jako delegáta Jiřího Srbu, který nás bude na sjezdu ČAS zastupovat.