27.03.2018
Krteček letí znovu do vesmíru

V sobotu 24. března patřila hvězdárna opět rodinám s dětmi. Po únorové „Procházce sluneční soustavou“ jsme si pro ně tentokrát připravili program s názvem Krteček letí znovu do vesmíru. Krtek se poprvé vydal do vesmíru se svým velkým kamarádem - americkým astronautem Andrew Feustelem - v roce 2011, kdy na oběžné dráze Země strávili společně 16 dní. Ve středu 21. března se vypravili do vesmíru podruhé. Odletěli z kosmodromu Bajkonur v ruské raketě Sojuz k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jejich mise bude tentokrát trvat skoro půl roku a krtkův kamarád Andrew bude dokonce 3 měsíce velitelem celé stanice.

Nacházíte se: Úvodní stránka » VAS » Aktuálně z VAS » Historickým vlakem z Valmezu do Rožnova

Historickým vlakem z Valmezu do Rožnova

Vydáno: 12. září 2012

Valašská astronomická společnost se bude podílet společně s Hvězdárnou Valašské Meziříčí na zajištění pozorování Slunce na vlakovém nádraží ve Valašském Meziříčí při příležitosti 120. výročí zprovoznění trati mezi Valašským Meziříčím a Rožnovem pod Radhoštěm. Akce se koná v sobotu 29. září 2012.

Podrobnější informace jsou uveřejněny v textu: Historickým vlakem mezi Valmezem a Rožnovem.