Logo veřejné zakázky a poptávky

10.10.2017
NOC VĚDCŮ 2017

V pátek 6. října se Hvězdárna Valašské Meziříčí opět připojila k celoevropské akci pořádané každoročně pod názvem NOC VĚDCŮ. Tématem letošního ročníku byla MOBILITA.

Nacházíte se: Úvodní stránka » VAS » Aktuálně z VAS » Astropraktikum Tatry 2012

Astropraktikum Tatry 2012

Časně ráno dne 31. 5. 2012 se 13 zájemců o astronomii vypravilo na čtyři dny vlakem do Vysokých Tater. Bylo to již 18. astropraktikum ve Vysokých Tatrách.

Po příjezdu do Tatranské Lomnice jsme se vydali na exkurzi do Astronomického ústavu SAV ve Staré Lesné. Poté nás autobus odvezl do Ždiaru, kde na nás čekala teplá večeře a ubytování v horské chatě. Pátek jsme věnovali poznávání přírodních krás Tater. Vydali jsme se z Tatranské Lomnice ke Studenovodským vodopádům. Naše cesta zpět vedla přes Hrebienok, kde se letos z důvodu nevlídného počasí nekonala jízda na horských koloběžkách. Z Hrebienoku jsme se vydali do Smokovce a odtud vlakem zpátky do Tatranské Lomnice.

Sobota byla vyhrazena pro exkurze na Skalnatém plese a Lomnickém štítu. Na Skalnaté pleso jsme vyšli údolím Biele vody a přes Malou Svišťovku. Odtud jsme pokračovali visutou lanovkou na Lomnický štít. Ředitel SAV se nám omluvil, protože na obou pracovištích probíhá rekonstrukce a výměna dalekohledů. Proto jsme si hvězdárny pouze prohlédli a za krásného počasí jsme se kochali pohledy z Lomnického štítu. Pro mnohé z nás byla nadmořská výška 2634 metrů výškovým rekordem. Neděle byla již volným dnem a přípravou na dlouhou cestu domů.

Kolektiv žáků ZŠ Mařádkova – kolektivního člena Valašské astronomické společnosti