27.03.2018
Krteček letí znovu do vesmíru

V sobotu 24. března patřila hvězdárna opět rodinám s dětmi. Po únorové „Procházce sluneční soustavou“ jsme si pro ně tentokrát připravili program s názvem Krteček letí znovu do vesmíru. Krtek se poprvé vydal do vesmíru se svým velkým kamarádem - americkým astronautem Andrew Feustelem - v roce 2011, kdy na oběžné dráze Země strávili společně 16 dní. Ve středu 21. března se vypravili do vesmíru podruhé. Odletěli z kosmodromu Bajkonur v ruské raketě Sojuz k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jejich mise bude tentokrát trvat skoro půl roku a krtkův kamarád Andrew bude dokonce 3 měsíce velitelem celé stanice.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Projekty » SeLOS - Společná laboratoř observační spektroskopie

SeLOS - Společná laboratoř observační spektroskopie

Po úspěšně řešeném projektu Rozvoj pozorování a spektroskopie meteorů a meteoritů, reg. č. R200401521 jsme v roce 2018 začali řešit další zajímavý projekt Regionální spolupráce AV ČR s názvem SeLOS - Společná laboratoř observační spektroskopie (reg. č. projektu R200401801). Nositelem projektu je Ústav fyzikální chemie J. Heyrovského, v. v. i. v Praze a regionálním partnerem je Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. Projekt byl podán na základě rámcové smlouvy mezi AV ČR a Zlínským krajem. Projekt obdržel podporu pro rok 2018.

Část projektového týmu z Ústavu fyzikální chemie J. Heyrovského, v. v. i. v Praze a Hvězdárny Valašské Meziříčí, p. o.

Část projektového týmu projektu SeLOS z Ústavu fyzikální chemie J. Heyrovského, v. v. i. v Praze a Hvězdárny Valašské Meziříčí, p. o.