18.06.2018
Opět pozorujeme! – Zákryty

V letošním roce se stalo pozorování zákrytů opět jedním z odvětví našich odborných pozorování. I přes špatné počasí z počátku roku se doposud (za období leden – květen) podařilo „napozorovat“ (tj. nahrát a vyhodnotit) několik úkazů (přehled v tabulce). Tato pozorování nám posloužila k otestování sestavy navržené pro pozorování.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Kalendář akcí » Meziříčská noc padajících hvězd

Meziříčská noc padajících hvězd

Typ akce:pozorování oblohy
Termín konání akce: 12.08.2017 od 21:30 do 23:59

Meziříčská noc padajících hvězd

Meteorický roj Perseidy patří ke každoročním vrcholům astronomického léta. Letos nastává maximum jeho činnosti v noci ze soboty 12. na neděli 13. srpna. Hvězdárna Valašské Meziříčí proto připravila pro návštěvníky mimořádnou akci pod širým nebem.

Od půl desáté do půlnoci (možná i déle) budeme prohlížet krásy letní oblohy pouhým okem a číhat na padající hvězdy. Jelikož meteory se pozorují nejlépe vleže, přineste si s sebou karimatku nebo jinou podložku, na kterou si budete moci lehnout, teplé oblečení a případně také deku na přikrytí (srpnové noci již mohou být dost chladné).

Čaj pro zahřátí bude pro pozorovatele zajištěn.

Akce se uskuteční pouze za příznivého počasí.

Vstupné: dospělí 40,- Kč, mládež 30,- Kč