27.03.2018
Krteček letí znovu do vesmíru

V sobotu 24. března patřila hvězdárna opět rodinám s dětmi. Po únorové „Procházce sluneční soustavou“ jsme si pro ně tentokrát připravili program s názvem Krteček letí znovu do vesmíru. Krtek se poprvé vydal do vesmíru se svým velkým kamarádem - americkým astronautem Andrew Feustelem - v roce 2011, kdy na oběžné dráze Země strávili společně 16 dní. Ve středu 21. března se vypravili do vesmíru podruhé. Odletěli z kosmodromu Bajkonur v ruské raketě Sojuz k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jejich mise bude tentokrát trvat skoro půl roku a krtkův kamarád Andrew bude dokonce 3 měsíce velitelem celé stanice.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Co se podařilo » Párou s Českými drahami na Dny židovské kultury v Holešově

Párou s Českými drahami na Dny židovské kultury v Holešově

V neděli 14. srpna 2011 se na vlakovém nádraží v Holešově uskutečnila doprovodná akce pořádaná u příležitosti Týdne židovské kultury. Kromě kulturního programu byla pro návštěvníky připravena řada doprovodných atrakcí – vagón s dětským koutkem či projekcí pohádek pro děti. Akce se zúčastnila také Hvězdárna Valašské Meziříčí.

Pro návštěvníky jsme připravili dalekohledy k pozorování Slunce, které byly k dispozici na peróně po celou dobu doprovodného programu od 9 h do 16:30.

Stovky návštěvníků si nenechali ujít možnost dopravit se na kulturní akci historickým parním vlakem a řada z nich se také pokochala pohledem na Slunce prostřednictvím speciálních teleskopů.

Přes zdánlivou odlišnost jednotlivých součástí programu se akce vydařila a při nádherném slunečném počasí byl všechny návštěvníky především pohled na Sluneční chromosféru astronomickým dalekohledem zajímavým zážitkem a poučením.