Logo veřejné zakázky a poptávky

10.08.2017
Prázdninový program na hvězdárně

Také v letošním roce jsme pro návštěvníky hvězdárny připravili speciální prázdninový program.

08.08.2017
Ohlédnutí za příměstským astronomickým táborem 2017

V horkých dnech minulého týdne (od 31. 7. do 4. 8. 2017) bylo v areálu Hvězdárny Valašské Meziříčí veselo.

22.06.2017
Informační den pro pedagogy

Ve středu 21. června jsme v celém areálu hvězdárny uspořádali „Informační den pro pedagogy“

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Co se podařilo » Hvězdárna Vyškov se probouzí

Hvězdárna Vyškov se probouzí

I přes to, že vyškovská hvězdárna loni oslavila 40 let své existence, byla její činnost - především otevřenost a vstřícnost školám a veřejnosti - značně omezená. V současnosti se karta obrací a hvězdárna má své brány dokořán pro každého. Hvězdárna Valašské Meziříčí byla mile překvapena a bez váhání kývla na prosbu o ukázku výukových programů pro školy, která proběhla ve Vyškově ve dnech 21. a 22. září 2011.

Hvězdárna ve Vyškově po dlouhá léta sloužila především jako místo praktického využití teoretických znalostí studentů astrofyziky Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity, méně pak pro večerní pozorování veřejnosti a pro mateřské, základní a střední školy zůstávala zcela uzavřena.

Na hvězdárně ve Vyškově se udály velké změny (stavební i personální) a nejdůležitějším cílem hvězdárny je nyní otevření se školám a veřejnosti s cílem popularizovat astronomii, a současně zachovat odborná praktika pro studenty.

Velice si vážíme toho, že se Hvězdárna Vyškov obrátila s prosbou o radu a názornou ukázku školních programů na Hvězdárnu Valašské Meziříčí. Ve středu 21. a čtvrtek 22. září jsme navštívili Vyškov.

Ředitelka hvězdárny Dobromila Patáková a ředitel ZOO Parku a DinoParku Vyškov, v jehož areálu se hvězdárna nachází, Josef Kachlík, nás přijali velice vstřícně a mimo prohlídky hvězdárny, ZOO Parku a DinoParku jsme zavítali také do prostor Vyškovského pivovaru a se zasvěceným výkladem absolvovali prohlídku města Vyškov.

V Centru enviromentální výchovy Hanácký statek v ZOO Parku ve Vyškově jsme pak předvedli naše tradiční výukové programy (Encyklopedie Země, Slunce, Země, Měsíc a Sluneční soustava) osmi třídám mateřských a základních škol. Nechybělo také pozorování dalekohledy. Ohlas dětí a učitelů byl obrovský. Úspěch našeho snažení vystihuje poznámka jedné holčičky, která za námi po programu přišla se slovy: "Doteď jsem měla koníčky zámky, hrady a jeskyně. Ode dneška mezi ně patří i astronomie."

Pevně věříme, že Hvězdárna Vyškov dosáhne postupně svých vytyčených cílů a návštěva hvězdárny ve  Vyškově - ať ve dne či v noci - bude patřit mezi tradiční cíle široké veřejnosti.

autor: Markéta Landová