01.06.2018
Další jasný bolid nad Českou republikou večer 26. května 2018

Jen několik dní po jasném bolidu, který byl zaznamenán 23. května 2018 na počátku nautického soumraku nad střední Moravou, zaznamenaly kamery sítě CEMeNt (Central European MetEor NeTwork) 26. května 2018 na počátku astronomického soumraku další jasný a velmi pomalý bolid. Bolid dosáhl absolutní jasnosti -5,2m a jeho atmosférická dráha začala nad severovýchodním cípem Slezska v České republice a skončila nad Slezským vojvodstvím v jižním Polsku.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Co se podařilo » Experimentárium ve Veselí nad Moravou.

Experimentárium ve Veselí nad Moravou.

Ve čtvrtek 24. února 2011 se v kavárně Café Pierre ve Veselí nad Moravou uskutečnil program Experimentárium, připravený pracovníky Hvězdárny Valašské Meziříčí. Akce byla organizována na objednávku občanského sdružení BRELAN D´AS.

Pro návštěvníky jsme připravili sadu optických a magnetických experimentů, které obvykle předvádíme pro školní exkurze na naší hvězdárně. Návštěvníci si na vlastní oči mohli některé z pokusů vyzkoušet a vše si detailně prohlédnout.

Vzhledem k příznivému počasí jsme o přestávce programu uskutečnili krátké pozorování oblohy malým dalekohledem.

V prostorách kavárny byly v průběhu pořadu k vidění také umělecké předměty inspirované tématem magnetismu, což pro nás i návštěvníky bylo příjemným doplňkem akce.

Programu se v příjemném prostředí kavárny zúčastnilo na 30 návštěvníků.

Děkujeme za pozvání a těšíme se někdy na shledanou.