Logo veřejné zakázky a poptávky

21.12.2017
Podzimní turné s vědou pro děti

Naše turné s vědou a pohádkou začalo na konci září a skončilo pár hodin před příchodem astronomické zimy (17h 45min; 21. 12. 2017). Téměř 400 dětí z mateřských a základních škol (Růžďka, Branky, Nový Jičín, Lipník nad Bečvou, Mikulůvka, Bordovice, Pržno, Všechovice) se účastnilo vědeckého poznávání světa a zjistilo, že:

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Co se podařilo » Den Země

Den Země

V úterý 24. dubna se konal již tradiční celosvětový Den Země, který proběhl za spolupráce místních a regionálních institucí v parku zámku Kinských ve Valašském Meziříčí. Hvězdárna, jako jeden z organizátorů, připravila pro účastníky tvořivě experimentální program, jehož vrcholem byla konstrukce a vypouštění vodních raket.

Stánek hvězdárny byl otevřen od 9 hodin do 17 hodin, po tuto dobu jsme návštěvníkům předváděli fyzikální experimenty – vajíčko šup do láhve (experiment s podtlakem), složení vzduchu (vyhoření kyslíku) a vodní raketa (stlačování vzduchu). Astronomie byla ve stánku zastoupena slunečními dalekohledy. V době příznivého počasí mohli návštěvníci spatřit fotosféru a chromosféru Slunce, při zamračené obloze pak jmelí na lípě u kostela sv. Jakuba.

Na závěr je nutné dodat, že náš stánek navštívilo asi 630 návštěvníků, bylo vtaženo do láhve 30 vajec a vyrobeno 40 raket, které 120x odstartovaly do vesmíru.