Logo veřejné zakázky a poptávky

22.06.2017
Informační den pro pedagogy

Ve středu 21. června jsme v celém areálu hvězdárny uspořádali „Informační den pro pedagogy“

02.05.2017
eMeteorNews - nový časopis pro pozorovatele meteorů

Na začátku roku 2017 se Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace Zlínského kraje, stala oficiálním partnerem a vydavatelem nového elektronického časopisu eMeteorNews. Periodikum vychází v anglickém jazyce a má sloužit jako rychlá komunikační platforma pro amatérské i profesionální pozorovatele meteorů z celého světa.

25.04.2017
Poznávejme svět světlem

Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. připravila pro děti z mateřských škol a žáky prvního stupně základních škol nový program plný světla, stínu, barev a hlavně pokusů.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Co se podařilo » Den Země

Den Země

V úterý 24. dubna se konal již tradiční celosvětový Den Země, který proběhl za spolupráce místních a regionálních institucí v parku zámku Kinských ve Valašském Meziříčí. Hvězdárna, jako jeden z organizátorů, připravila pro účastníky tvořivě experimentální program, jehož vrcholem byla konstrukce a vypouštění vodních raket.

Stánek hvězdárny byl otevřen od 9 hodin do 17 hodin, po tuto dobu jsme návštěvníkům předváděli fyzikální experimenty – vajíčko šup do láhve (experiment s podtlakem), složení vzduchu (vyhoření kyslíku) a vodní raketa (stlačování vzduchu). Astronomie byla ve stánku zastoupena slunečními dalekohledy. V době příznivého počasí mohli návštěvníci spatřit fotosféru a chromosféru Slunce, při zamračené obloze pak jmelí na lípě u kostela sv. Jakuba.

Na závěr je nutné dodat, že náš stánek navštívilo asi 630 návštěvníků, bylo vtaženo do láhve 30 vajec a vyrobeno 40 raket, které 120x odstartovaly do vesmíru.