Logo veřejné zakázky a poptávky

02.05.2017
eMeteorNews - nový časopis pro pozorovatele meteorů

Na začátku roku 2017 se Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace Zlínského kraje, stala oficiálním partnerem a vydavatelem nového elektronického časopisu eMeteorNews. Periodikum vychází v anglickém jazyce a má sloužit jako rychlá komunikační platforma pro amatérské i profesionální pozorovatele meteorů z celého světa.

25.04.2017
Poznávejme svět světlem

Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. připravila pro děti z mateřských škol a žáky prvního stupně základních škol nový program plný světla, stínu, barev a hlavně pokusů.

27.03.2017
O slunci, vzduchu a vodě

V minulém týdnu proběhla v mateřské škole v Ratiboři premiéra vzdělávacího programu pod názvem O slunci, vzduchu a vodě. A jak to v Ratiboři probíhalo?

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Co se podařilo » Den dětí na hřišti

Den dětí na hřišti

Také letos se naše hvězdárna podílela na oslavách Dne dětí na fotbalovém hřišti města Valašského Meziříčí.

Děti měly možnost pozorovat Slunce hvězdářským dalekohledem, dozvědět se o fotosféře a slunečních skvrnách a také si procvičit znalosti o planetách Sluneční soustavy podle malého kvízu.

Sluníčko svítilo po celý den, takže děti (i jejich rodiče) měli výbornou příležitost k pozorování. Skvrna na Slunci nebyla žádná, protože je momentálně sluneční aktivita malá.

Zato aktivita dětí všude kolem byla na dobré úrovni. Zavítali k našemu stanovišti, i když je lákaly i jiné atrakce, jako kolotoč, taneční vystoupení nebo třeba výcvik vojáků.

Na nástěnce jsme měli pro děti připravený malý poznávací kvíz a záludné otázky z astronomie. Všechny, kdo se snažili, jsme odměnili obrázkem nebo pohlednicí.

autor: Jana Škrabalová