Logo veřejné zakázky a poptávky

10.10.2017
NOC VĚDCŮ 2017

V pátek 6. října se Hvězdárna Valašské Meziříčí opět připojila k celoevropské akci pořádané každoročně pod názvem NOC VĚDCŮ. Tématem letošního ročníku byla MOBILITA.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Co se podařilo » Částečné zatmění Slunce 1.8.2008

Částečné zatmění Slunce 1.8.2008

Dne 1. srpna 2008 bylo možné nad územím České republiky pozorovat částečné zatmění Slunce. Úkaz byl pozorovatelný mezi 10:55 až 12:37 SELČ. Přálo také počasí, a tak možnost sledování neobvyklého úkazu přilákala na hvězdárny po celé republice řadu zájemců z řad veřejnosti.

A výjimkou nebyla ani Hvězdárna Valašské Meziříčí. Kromě pozorování několika dalekohledy byla pro návštěvníky připravena prezentace shrnující nejdůležitější informace a zajímavosti související se zatměním jako astronomickým úkazem. Návštěvníci vybavení fototechnikou si mohli zatmění na památku vyfotit načimi přístroji. Ti, kteří vytrvali až do závěru programu, mohli prostřednictvím internetu v přímém přenosu pozorovat také úplné zatmění, které z Číny přenášela NASA TV. Hvězdárnu během dopoledne navštívilo celkem asi 150 zájemců. Všem děkujeme za návštěvu a budeme se těšit na další.

Během úkazu jsme pořídili řadu dokumentárních snímků. Část z nich si můžete prohlédnout v naší fotogalerii.