Logo veřejné zakázky a poptávky

25.04.2017
Poznávejme svět světlem

Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. připravila pro děti z mateřských škol a žáky prvního stupně základních škol nový program plný světla, stínu, barev a hlavně pokusů.

27.03.2017
O slunci, vzduchu a vodě

V minulém týdnu proběhla v mateřské škole v Ratiboři premiéra vzdělávacího programu pod názvem O slunci, vzduchu a vodě. A jak to v Ratiboři probíhalo?

10.03.2017
Jak si hrát na vědce!

Dne 8. března 2017 se v učebně hvězdárny potkali pedagogové z mateřských škol z okolí Valašského Meziříčí a Nového Jičína (Zubří, Rybí, Kopřivnice). Cílem tohoto setkání bylo další vzdělávání tzv. DVPP (doplňkové vzdělávání pedagogických pracovníků).

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Co se podařilo » Čaro vesmíru

Čaro vesmíru

V úterý 3. února 2009 se uskutečnila vernisáž očekávané výstavy Čaro vesmíru v Městské knihovně Valašské Meziříčí, která se nesla ve velice příjemném duchu přátelství a obdivu. Návštěvníci měli možnost shlédnout kolem tří desítek fotografií od slovenských autorů. Jedná se především o naše kolegy, spolupracovníky a také partnery společných projektů přeshraniční spolupráce.

Na úvod promluvil Libor Lenža, ředitel Hvězdárny Valašské Meziříčí. Počáteční slova věnoval historii vzniku této akce, ocenil dobrou spolupráci se zřizovatelem Krajským úřadem Zlínského kraje a také vynikající týmovou spolupráci s Kysuckou hvězdárnou v Kysuckom  Novom Meste.

Jeden z autorů vystavených fotografií a ředitel Kysucké hvězdárny Ján Mäsiar vyslovil potěšení z rozvíjející se spolupráce a možnosti prezentovat fotografie vesmírných objektů a úkazů tak, jak se je podařilo zachytit amatérským i profesionálním astronomům.

Slavnostního zahájení výstavy se zúčastnili i zástupci odboru kultury Žilinského samosprávného kraje a Zlínského kraje. Po slavnostním zahájení se přibližně dvě desítky návštěvníku seznámily s jednotlivými fotografiemi, ale i technikou jejich pořízení a zpracování.

Tuto nevšední akci si nenechala ujít ani místní televize TV Beskyd. Výstava instalovaná ve vestibulu a na schodišti Městské knihovny Valašské Meziříčí potrvá do 3. března 2009. Poté poputuje do Městské knihovny Nového Jičína.

autor: Daniela Běhalová, Libor Lenža