Logo veřejné zakázky a poptávky

10.08.2017
Prázdninový program na hvězdárně

Také v letošním roce jsme pro návštěvníky hvězdárny připravili speciální prázdninový program.

08.08.2017
Ohlédnutí za příměstským astronomickým táborem 2017

V horkých dnech minulého týdne (od 31. 7. do 4. 8. 2017) bylo v areálu Hvězdárny Valašské Meziříčí veselo.

22.06.2017
Informační den pro pedagogy

Ve středu 21. června jsme v celém areálu hvězdárny uspořádali „Informační den pro pedagogy“

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Co se podařilo » Čaro vesmíru

Čaro vesmíru

V úterý 3. února 2009 se uskutečnila vernisáž očekávané výstavy Čaro vesmíru v Městské knihovně Valašské Meziříčí, která se nesla ve velice příjemném duchu přátelství a obdivu. Návštěvníci měli možnost shlédnout kolem tří desítek fotografií od slovenských autorů. Jedná se především o naše kolegy, spolupracovníky a také partnery společných projektů přeshraniční spolupráce.

Na úvod promluvil Libor Lenža, ředitel Hvězdárny Valašské Meziříčí. Počáteční slova věnoval historii vzniku této akce, ocenil dobrou spolupráci se zřizovatelem Krajským úřadem Zlínského kraje a také vynikající týmovou spolupráci s Kysuckou hvězdárnou v Kysuckom  Novom Meste.

Jeden z autorů vystavených fotografií a ředitel Kysucké hvězdárny Ján Mäsiar vyslovil potěšení z rozvíjející se spolupráce a možnosti prezentovat fotografie vesmírných objektů a úkazů tak, jak se je podařilo zachytit amatérským i profesionálním astronomům.

Slavnostního zahájení výstavy se zúčastnili i zástupci odboru kultury Žilinského samosprávného kraje a Zlínského kraje. Po slavnostním zahájení se přibližně dvě desítky návštěvníku seznámily s jednotlivými fotografiemi, ale i technikou jejich pořízení a zpracování.

Tuto nevšední akci si nenechala ujít ani místní televize TV Beskyd. Výstava instalovaná ve vestibulu a na schodišti Městské knihovny Valašské Meziříčí potrvá do 3. března 2009. Poté poputuje do Městské knihovny Nového Jičína.

autor: Daniela Běhalová, Libor Lenža