Logo veřejné zakázky a poptávky

25.08.2015
První výsledky letu STRATO 02/2015 – MeteorCam03

Na noc 12./13.8.2015, tedy noc maxima meteorického roje Perseid, byl naplánovaný šestnáctý start stratosférického balónu slovenské organizace SOSA (Slovak Organisation for Space Activities) s kódovým označením STRATO 02/2015. V jedné ze tří gondol, které byly součástí tohoto letu, byl umístěn také společný experiment Hvězdárny Valašské Meziříčí, p.o. a SMPH (Společnost pro MeziPlanetární Hmotu) s názvem MeteorCam03. Cílem experimentu byl záznam meteorů ze stratosféry a následný výpočet jejich atmosférických drah ve spolupráci s pozemními kamerami sítě EDMONd (European viDeo Meteor Observation Network).

11.08.2015
Přípravy na noční start stratosférického balónu vrcholí

Bude zkoumat meteorický roj Perseid, kosmické záření a testovat komponenty první slovenské družice V noci z 12. na 13. srpna vypustí odborníci ze Slovenské organizace pro vesmírné aktivity (SOSA) svůj již 16 stratosférický balón. Na misi s označením STRATO 02/2015 se opět podílejí také čeští odborníci ze Společnosti pro meziplanetární hmotu a Hvězdárny Valašské Meziříčí, p. o. Nejde o náhodou spolupráci, ale naopak o pokračování již mnohaleté a velmi úspěšné přeshraniční spolupráce, která byla počátkem letošního roku povýšena na vyšší úroveň. V současné době vrcholí předstartovní přípravy všech experimentů i základních systémů stratosférické platformy JULO X pro aktuální misi STRATO 02/2015.

05.05.2015
NFC - nový systém pro pozorování slabých meteorů

CCTV systém zaměřený na sledování slabých meteorů s limitní mezní hvězdnou velikostí kolem +6,5 mag (meteory) umožňuje výzkum drah méně hmotných meteoroidů v rámci jednotlivých meteorických rojů, případně sporadického pozadí, a také výzkum fragmentace slabých meteorů.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Požadovaná stránka nebyla nalezena.

Vítejte na novém webu Hvězdárny Valašské Meziříčí.

Tato stránka se Vám pravděpodobně objevila proto, že jste klikli na odkaz buď ve vyhledávači, nebo na nějakém jiném webu. Bohužel, tato odkazovaná stránka na své adrese již není. S novým webem přišla i nová struktura webu a tudíž také nové jiné adresy jednotlivých stránek.

Pokračovat můžete buď na úvodní stránku nebo se pokusit dohledat požadovanou stránku v mapě webu.

Budeme rádi, když se k nám přijdete podívat i osobně.