Logo veřejné zakázky a poptávky

04.04.2014
Astronomická sekce Muzejní společnosti a její nástupci

Okolnosti vzniku Astronomické sekce Muzejní společnosti (ASMUS) spadají k roku 1942, kdy 16. května měla proběhnout ustavující schůze odbočky České astronomické společnosti v Praze. Tímto měla být na oficiální úroveň postavena činnost neformálního společenství členů České astronomické společnosti , kteří bydleli ve Valašském Meziříčí a jeho okolí. Toto společenství vznikalo postupně od roku 1922, kolem Antonína Ballnera (1890-1972), který provozoval soukromou hvězdárnu Na Stínadlech, pravděpodobně od roku 1926 nejpozději však od roku 1929.

18.03.2014
Vydařený kurz astronavigace

Klasické metody námořní navigace pomocí nebeských těles - astronavigace - stále více ustupuje novým, moderním, přesnějším a snadnějším metodám s využitím výdobytků moderní techniky. Družicových navigačních systémů, radiomajáků, výpočetní techniky atd. Pokud se člověk hodlá na moře vypravit, měl by však vědět, jak se na moři orientovat, když z nějakého důvodu přestane moderní technika, na kterou stále více spoléháme, fungovat. K seznámení s klasickými metodami astronavigace sloužil úspěšný kurz, který vedl Dr. Petr Scheirich.

10.03.2014
Stavba budovy hvězdárny a její financování v letech 1945–1955

Budova hvězdárny č. p. 941 v ulici Vsetínská v místní části Horní předměstí - Na Stínadlech byla stavebně dokončena a zkolaudována s výhradami v roce 1955. Od vydání stavebního povolení vydaného v roce 1947 uběhlo plných osm let. O vydání požádala Astronomická sekce Muzejní společnosti ve Valašském Meziříčí (ASMUS) za účelem výstavby hvězdárny, která bude sloužit pro spolkovou činnost, provádění amatérských astronomických pozorování a k popularizaci astronomie.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Požadovaná stránka nebyla nalezena.

Vítejte na novém webu Hvězdárny Valašské Meziříčí.

Tato stránka se Vám pravděpodobně objevila proto, že jste klikli na odkaz buď ve vyhledávači, nebo na nějakém jiném webu. Bohužel, tato odkazovaná stránka na své adrese již není. S novým webem přišla i nová struktura webu a tudíž také nové jiné adresy jednotlivých stránek.

Pokračovat můžete buď na úvodní stránku nebo se pokusit dohledat požadovanou stránku v mapě webu.

Budeme rádi, když se k nám přijdete podívat i osobně.