27.03.2018
Krteček letí znovu do vesmíru

V sobotu 24. března patřila hvězdárna opět rodinám s dětmi. Po únorové „Procházce sluneční soustavou“ jsme si pro ně tentokrát připravili program s názvem Krteček letí znovu do vesmíru. Krtek se poprvé vydal do vesmíru se svým velkým kamarádem - americkým astronautem Andrew Feustelem - v roce 2011, kdy na oběžné dráze Země strávili společně 16 dní. Ve středu 21. března se vypravili do vesmíru podruhé. Odletěli z kosmodromu Bajkonur v ruské raketě Sojuz k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jejich mise bude tentokrát trvat skoro půl roku a krtkův kamarád Andrew bude dokonce 3 měsíce velitelem celé stanice.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Pro návštěvníky » Dokumenty » Americký astronaut Andrew Feustel ve Valašském Meziříčí

Americký astronaut Andrew Feustel ve Valašském Meziříčí

Americký astronaut Andrew Feustel, účastník letů STS 125 - poslední oprava Hubblova kosmického teleskopu a STS 134 - mise k Mezinárodní kosmické stanici (i se známým Krtečkem), přijel do Česka na pozvání Akademie věd České republiky.

Program byl zajišťován ve spolupráci s Astronomickým ústavem AV ČR, Americkým centrem Velvyslanectví USA v Praze a Českou kosmickou kanceláří. Společně s výše uvedenými institucemi, Zlínským krajem, Statutárním městem Zlín a Městem Valašské Meziříčí akce v našem kraji pořádala Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace Zlínského kraje.

Zvukový záznam  (mp3; 7,7 MB) z besedy pro veřejnost konanou dne 5. srpna 2011 v prostorách hotelu Apollo.