Logo veřejné zakázky a poptávky

09.02.2018
Nový experimentální program Atmosféra a vakuum

V závěru roku 2017 se nám také díky finančnímu příspěvku Nadace Tomáše Bati podařilo rozšířit sadu pomůcek pro experimentální programy. Od druhého pololetí školního roku 2017/2018 proto zařazujeme do naší nabídky pořad pro druhý stupeň základních škol a střední školy s názvem „Atmosféra a vakuum“, který na základě pokusů se sníženým tlakem demonstruje vlastnosti zemské atmosféry.

Nacházíte se: Úvodní » Aktuality AK » Valašské pohledy do nebe » Valašské pohledy do nebe

Valašské pohledy do nebe

10.06.2010

Valašská astronomická společnost pořádá v sobotu 19. června 2010 od 21:00 hodin ve spolupráci s Hvězdárnou Valašské Meziříčí, Valašským muzeem v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm a městem Rožnovem pod Radhoštěm netradiční akci s názvem

VALAŠSKÉ POHLEDY DO NEBE,

zaměřenou na pozorování zajímavých objektů na noční obloze. Akce je pořádána jako součást programu „Svatojánský večer“ ve Valašské dědině.

K dispozici bude několik přenosných dalekohledů, které návštěvníkům umožní detailní pohledy především na Měsíc, který bude právě v první čtvrti. Večerní oblohu dále zdobí kromě spousty hvězd tři jasné planety: Venuše, Mars a Saturn. Pozorování bude doplněno odborným výkladem. Zástupci Valašské astronomické společnosti a Hvězdárny Valašské Meziříčí vám rovněž zodpoví případné dotazy.

Stanoviště dalekohledů bude před Sušákem - budovou hlavních pokladen. Pozorování se koná od 21.00 hodin – pouze za příznivých meteorologických podmínek.

Podrobnější informace o akcích v rožnovském skanzenu najdete na adrese: http://www.vmp.cz/.